Macbook Pro vs Mac Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 14:50

Hej,

Jag funderar på att köpa en Mac och valet står främst mellan en MBP eller en Mac Pro (MP ?). Det är klart att det skulle vara skönt med en bärbar, men jag är ganska prestandakåt av mig och då borde ja ju ha en MP?

Så nu är frågan, hur stor prestandaskillnad är det egentligen? är det overkill att köpa en MP?

Det jag främst kommer använda datorn till är, programmering, Adobe CS paketet, musik och film. Det är väl främst CS paketet jag är orolig för om jag köper en MBP, hur bra flyter det på en sån?

Tänkte också köpa till en extern HDD om jag köper den bärbara, har ni några tips på bra produkter?

Vad gäller extern hårddisk finns en del att läsa i den här tråden: http://www.99mac.se/datalagring-lagringsmedia/98928-extern-hd-koepage-rankingad-till-ett-blabaer.html Nu när både MBP 15" och 17" samt MP har FW800 skall du absolut satsa på det!

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-27 20:31

MacPro

Du bör välja en MacPro om du ska köra Adobe CS 2. På en MacPro med mycket minne går Adobe CS snabbare, även i Rosetta. Minst 10% snabbare än i tidigare PowerMac, även om man ibland kan läsa tvärtom. Jag kör en 2 x 3 GHz med 8 GB RAM, och då går det ordentligt snabbt även med Photoshop. De som klagar och tycker Photoshop går långsamt på en MacPro har för lite minne eller har inte uppdaterat systemet.

1
Bevaka tråden