Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärranslutning mot windows

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 21:57

Finns det nåt crossover program där man kan fjärransluta till en windows maskin från mac os. Nu menar jag inte parallels eller bootcamp, utan fjärranslutning direkt från mac os så att man får upp mitt skrivbord på min windows maskin.

RealVNC, klart smidigt och plattformsoberonde.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 22:40
Ursprungligen av hansfilipelo:

RealVNC, klart smidigt och plattformsoberonde.

soft. men funkar det bra, flyter allt på utan problem? läste att det körs med hjälp av java. känns som det skulle kunna bli segt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-19 22:56

Microsoft har en remote desktop som funkar bra. "Serverdelen" är inbyggd i windows och behöver bara aktiveras.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 23:17

Remote Desktop Connection är det klart bästa om du har en Windows XP/2000/2003 maskin. VNC's protokoll är skärp och helt värdelöst till RDP imho

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 21:05

smidigt att det finns remote desktop att köra på mac. hade aldrig trott att microsoft släppte en mac version av det prgrammet. funkar det med intel proccesorerna förresten?

  • Medlem
  • 2006-10-22 12:32
Ursprungligen av snäll:

smidigt att det finns remote desktop att köra på mac. hade aldrig trott att microsoft släppte en mac version av det prgrammet. funkar det med intel proccesorerna förresten?

Jadå...
Lite smolk i bägaren är dock att man enbart kan köra en session åt gången.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-02 20:46

Hakparanteser?

Hej!

Någon som vet hur man skriver { och } när man kopplat upp sig med Remote Desktop 1.0.3 till en Windows XP-burk? Jag tänkte sitta hemma på min PowerBook och jobba lite (med Java-utveckling), men det är svårt när man inte lyckas skriva hakparanteser...

Det verkar vara problem med de tecken som skrivs via Alt-gr, som inte finns på Mac?

/Markus

  • Oregistrerad
  • 2006-11-02 20:54
Ursprungligen av Malakim:

Hej!

Någon som vet hur man skriver { och } när man kopplat upp sig med Remote Desktop 1.0.3 till en Windows XP-burk? Jag tänkte sitta hemma på min PowerBook och jobba lite (med Java-utveckling), men det är svårt när man inte lyckas skriva hakparanteser...

Hittade det till slut!
{ = CTRL+ALT+7
} = CTRL+ALT+0

/Markus

Ursprungligen av Toett:

Jadå...
Lite smolk i bägaren är dock att man enbart kan köra en session åt gången.

Men det är lätt fixat.
RDC Launcher låter dig starta flera instanser av programmet.
http://osx.iusethis.com/app/rdclauncher

Jag använder RDC varje dag på jobbet och det är det bästa Microsoft-programmet jag har i Macen.

Eller rdesktop (open source-variant av RDC)

  • Medlem
  • 2006-11-02 23:15

Tack för tipset!
Får det dock inte att fungera på min Macbook Pro med OS X 10.4.7...

1
Bevaka tråden