Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktljud från MBP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 21:22

Helt plötsligt har fläktarna i min MBP börjat låta markant. Ljudet är numera konstant oavsett värme och kan liknas vid ett lågt surrande, "hackande" ljud. Det är ganska irriterande faktiskt. Grejen är att jag är väldigt beroende av min dator och helst inte vill vara utan den i flera veckor pga. reparation. Applecare är ju totalt värdelös på det sättet. Andra datortillverkare har garantier som lovar på-platsen-service...

Fråga: hur lång tid brukar det ta att åtgärda detta problem?

Jag fick nåt sorts flapprande ljud i min högra fläkt och fick byta denna. Jag hade tur att ha en väldigt snäll reparatör så han beställde hem delar, sen när dom kommit så fick jag lämna in datorn över dagen på reparation. Väldigt smidigt. Hör med ditt servicecenter om dom kan göra på de viset kanske.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 10:34

Ok, nu har jag tagit kontakt med Apple och blivit hänvisat till deras servicecenter. Fann här om dagen också att skärmen hade fått någon form av värmeskada (gråa fläckar mitt på skärmen)...

Är det någon som kan rekommendera något serviceställe i Stockholm som har korta reparationstider? Jag hade tänkt mig Macfixaren i Albano eftersom det ligger nära jobbet...

Ursprungligen av hkim:

Ok, nu har jag tagit kontakt med Apple och blivit hänvisat till deras servicecenter. Fann här om dagen också att skärmen hade fått någon form av värmeskada (gråa fläckar mitt på skärmen)...

Är det någon som kan rekommendera något serviceställe i Stockholm som har korta reparationstider? Jag hade tänkt mig Macfixaren i Albano eftersom det ligger nära jobbet...

jag rekommenderar lanmaster som ligger på södermalm. dom är schyssta och brukar vara snabba och trevliga. du kan ju alltid ringa in dit innan och kolla.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 13:43

Welcome to the "fläkt"club

Hadde akkurat samme problem med min. Høres ut som ett lager har gått i den venstre fläkten.
Har levert inn min MBP til rep av den og for å fikse "piiiiiiiiiiiip" problemet.

Jag har också samma problem. Ska kontakta applesupporten i början av nästa vecka och se vad man kan göra. Har även pipljudet, eftersom jag har en tidig modell, och det skulle vara skönt att slippa det på samma gång.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 22:04

Nu har fläkten tystnat men de gråa fläckarna mitt på skärmen finns fortfarande kvar givetvis. Ser verkligen ut som en värmeskada hur det nu skulle ha gått till... Väldigt irriterande mot vit bakgrund... Får ta det till servicecenter efter helgen...

1
Bevaka tråden