Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att uppdatera designen på iMac

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-01 19:24

Jag tror inte att iMacens design blivit gammal än, och tycker att man ska ha kvar lite utrymme undertill. Jag jämför iMacen med en passepartout eller vad det heter när man gör en ram som har lite utrymme nertill för att ge mer tyngd till bilden

Jag tror den stabila känslan med iMacen skulle försvinna om det togs bort

Ursprungligen av Alf Nif:

Jag tror inte att iMacens design blivit gammal än, och tycker att man ska ha kvar lite utrymme undertill. Jag jämför iMacen med en passepartout eller vad det heter när man gör en ram som har lite utrymme nertill för att ge mer tyngd till bilden

Jag tror den stabila känslan med iMacen skulle försvinna om det togs bort

Känns rätt stabilt...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-02 02:22

För att vara så "tom" i bottnen tycker jag att det är rätt mycket grejer där:
http://forum.insanelymac.com/index.php?act=Attach&type=post&id=4970

Samtliga bilder:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=28012

Jag vill ha en NY design. En ny iMac som överraskar mig lika mycket som iMac G4 Globe gjorde. Den skulle nämligen behöva en kamrat på kontoret men det krävs en del "jag måste ha"-design efter ett inköp av en MBP i somras.

Så ja tack till en överraskande NY design på nästa iMac - och gärna snart

Ursprungligen av macwitty:

Jag vill ha en NY design. En ny iMac som överraskar mig lika mycket som iMac G4 Globe gjorde. Den skulle nämligen behöva en kamrat på kontoret men det krävs en del "jag måste ha"-design efter ett inköp av en MBP i somras.

Så ja tack till en överraskande NY design på nästa iMac - och gärna snart

Ingen av Apples nuvarande burkar är speciellt intressant. En viss minimalism och strikthet, men det är allt, inte mycket roligare än de gamla grå lådorna. Går det inte att göra mer? Minin är lite kul för att den är så liten. Har designen mognat från millenieskiftets lekfullhet, till något stabilt, statiskt och småtrist? Det är inte bara iMac som behöver ny design, MacBook Pro och MacBook är gammal design. MacBook Pros design är ju 5 år gammal!

Globe var den senaste som verkligen var :eek: :eek: :eek: :eek: !!! Kan vi inte få fler?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Ingen av Apples nuvarande burkar är speciellt intressant. En viss minimalism och strikthet, men det är allt, inte mycket roligare än de gamla grå lådorna. Går det inte att göra mer? Minin är lite kul för att den är så liten. Har designen mognat från millenieskiftets lekfullhet, till något stabilt, statiskt och småtrist? Det är inte bara iMac som behöver ny design, MacBook Pro och MacBook är gammal design. MacBook Pros design är ju 5 år gammal!

Globe var den senaste som verkligen var :eek: :eek: :eek: :eek: !!! Kan vi inte få fler?

Visst vore det trevligt med något nytt och framförallt mer lekfullt - framförallt på imacen.

Däremot tycker jag nog att de bärbara har ett både funktionellt och fungerande design tänk som självklart kan förfinas såsom det gjordes med den senaste macbook pro.

Den kan inte bli snyggare!! samma som med iBooken och Macbooken, Ibooken är fortfarande snyggaste av dem bägge 2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-02 20:18

Det är svårt att slå den oerhörda finessen i iMac tycker jag. Jag jobbar med samtliga av dessa maskiner dagligen och tröttnar aldrig på dem. Synnerligen eleganta, snabba, bra skärmar, vettigt OS, bra program... tja, vad ska man säga? Det är svårt för Apple att toppa dem, och därför har så inte skett. Men någon gång kommer det väl en Mac Pro mini, en iCube eller en Cube Nouveau kan jag tänka mig. Men det dröjer.

Eftersom jag inte hoppas att det dröjer med en NY iMac så undrar jag vad som säger att det måste dröja. Mitt minne är inte alltid det bästa men var det inte så att Globen kom som en blixt från en klar himmel? I så fall hoppas jag på fler sådana blixtar.

Bara inte en ny iMac-design blir som den där iMac-klon-PC'n i nyhetsavdelningen.:confused: (Nåja, ingen större risk.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 09:56

Ingemar, om du är så missnöjd med Macarna, varför köper du dig inte en Dell-dator av äkta plast, eller varför inte balsaträ eller bakelit?

"iMac-designen är mest en fråga om utseende, MBP brister i funktionaliteten."

Vad dillar du om? På vilket sätt är iMac mest en fråga om utseende, och vad saknar du i Macbook Pro?

Jag använder den "under delen" på min imac 20´i arbetet. Den är full av post-its.

Hur praktiskt som helst.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 14:31

När nya iPoden med skärm över hela kommer måste dom ju matcha iMacen med den, och då kommer den nedre ytan försvinna

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-03 15:44

Jag är glad att jag köpte min iMac före den kom med iSight

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-03 21:28

Bokis: Vad är problemet med iSight?

//Loofy

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-04 05:32
Ursprungligen av Loofy:

Bokis: Vad är problemet med iSight?

Min personliga åsikt är att iMacen är snyggare utan iSight

Hej. Språkpolisen här.

"tid föär uppdatering?
Ja, den gamla designen har gjort sitt
Jag bryr mig inte
Nej, den gamla är fortfarande mycket snyggare"

Snyggare än vad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-04 15:34

Att ha svart ram ger stora kontraster, en ljus ram är bättre på så sätt - en "mjukare" övergång mellan skärm och dator.

Tror detta finns med i TCO-normerna för bildskärmar.

Dessutom blandar du in många sker i omröstningen: att ta bort underdel är en sak, att göra datorn svart är en annan och folk tycker inte nödvändigtvis lika i båda fallen.

Tycker att det skulle vara hemskt snyggt med en iMac så som den ser ut idag, fast inte så stort mellanrum av plast under skärmen samt svart skal.

Bevaka tråden