Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya bärbara Macar den 31 oktober?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

AppleInsider rapporterar att flera europeiska återförsäljare har börjat få slut på sina lager av Macbook och Macbook Pro. Apple har meddelat att det kommer nya leveranser först den 31 oktober. Förhoppningsvis kommer det då röra sig om modeller med den nya Core 2 Duo-processorn från Intel.

I slutet på månaden väntas även webbkameran iSight göra comeback. Huruvida den nya modellen har bättre upplösning än den gamla är ännu oklart. Däremot så har basstationen till AirPort Extreme blivit försenad och väntas inte återkomma förrän i december.

Försäljningen av såväl iSight som basstationen till AirPort Extreme förbjöds i somras eftersom de inte uppfyllde villkoren i EU:s miljödirektiv RoHS. Nu ska produkterna innehålla färre giftiga ämnen, vilket borde glädja såväl EU som Greenpeace.

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200610/14/20061014155645_MW/20061014155645_MW.dbp.asp

Jag ser fram emot de nya laptoparna!

Äntligen!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-10-15 08:56

Redan?!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-15 09:46

Är sugen på en macbook pro så hoppas på Core 2 Duo-processor och gärna nån mer uppgradering. snabbare dvd-brännare, 1gig ram som standard eller bättre grafik är önskemål! en liten prissänkning hade också suttit fint, antingen på datorn eller tillbehören!

Hoppas dem kommer då! Har väntat med att köpa macbook efter snacket om nya processorer. Låt min väntan vara över.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-15 12:09

Det här verkar otroligt lovande! Greenpeace har ju till och med gjort en hemida där dem uppmanar Apple att bli "grönare". Hoppas det blir slut på tjafset nu..

Vill också att dem bärbara ska gå ner i pris en del, för dem nuvarande iMacarna är mycket prisvärdare just nu för den delen. Jag önskar dock egentligen en bärbar..

1
Bevaka tråden