Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att "filma" mjukvarudemo

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i mitt tidigare liv som WIn användare använt Macromedia Robodemo för att "filma en mjukvaru demo".

Söker motsvarande program för mac där jag kan "filma en mjukvaru demo" för att lägga ut på hemsida.

Är det någon som har tips?

iShowU eller Snapz Pro kan nog vara behjälpliga.

edit:
Tips på sökord om du vill hitta mer information: screencast

Tack Hagelin,
Har provat iShownU och den verkat fungera bra. Kör win applikation på Parallels.
Enda begränsningen ligger i att den endast skapar mov filer.

Vet du om det finns något bra som konvertera mov till flash?

Inte direkt mitt område, men med Flash går det väl att importera Quicktimevideo?

edit:
ffmpegX ska oxå funka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-19 23:17

Skulle vilja väcka denna gamla fråga till liv igen.

Vilka Screencast-program är bra idag, enkla att använda, och funkar enkelt för flera skärmar och program, det har ju hänt en hel del sen sist....LoL

Nån som vet?

Själv köpte jag nyligen Camtasia, och det funkar än så länge utmärkt.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Själv köpte jag nyligen Camtasia, och det funkar än så länge utmärkt.

Väldigt bra program, jag rekommenderar Camtasia också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-27 18:46
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Själv köpte jag nyligen Camtasia, och det funkar än så länge utmärkt.

En följdfråga. Använder du "lite" eller den fulla versionen? Om du använder den fulla versionen, kan du ge en närmare inblick i om programmets funktioner och fördelar?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-05-20 11:18

+1 att rekommendera Camtasia. Fungerar klockrent, med bäst framerate bland de jag provat.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-20 15:48

Öppna Quicktime -> Ny Skärminspelning

Klart.

(Finnas massor av trådar här redan)

Om du gillar RoboDemo familjen så kanske du kikat på Captivate. Captivate finns för Mac numera, så är det simulering du är ute efter och inte bara ren screncapture så är Captivate ett alternativ.

En annan snygg lösning är Screenflow. Jag gillar Screenflow mycket pga dess funktioner för enkel inzoomning, visning av knapptryckningar etc.

Den här använder jag.

TechSmith | Camtasia for Mac, Mac Screen Recorder, Version History

Jag kan nog inte säga så mycket mer än vad de kan. Jag använder det ganska sporadiskt, men när jag väl gör det så har det funkat bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-27 21:19

Hmm... vad jag fikade efter var vilka erfarenheter som du kan ge.

I och för sig har jag hela Adobe master Collection, med licens, men jag tycker Adobes "video"-redigering är onödigt tillkrånglad, precis som "quicktime" som är ännu värre.
Men samtidigt går man ju inte stå och köper ett pgm rakt av, eller lägger tid på att undersöka det, utan att först fråga efter erfarenheter. Har kollat deras screencast ( och massor av andra också). Men när det kommer till erfarenhet av användning kan det ju vara bra att veta vad som är fördelen med valet.... Så har du sådana erfarenheter vill mer än gärna "lyssna" på dem.

1
Bevaka tråden