Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ej ClasOhlson BT Class 1 att funka!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 15:53

Skaffade Salling Clicker för att kunna köra iTunes från övervåningen men fick dålig kontakt med min gamla USB BT ( räckvidd 10 m ) från Clas Ohlson. I trappan och på undervåning fungerar den ua.

Var idag in på CO och köpte en ny BT USB Class1 ( räckvidd 100m) men får det inte att fungera. Jag parkopplar min K800i och Tungsten T5 men så fort jag försöker koppla upp via Clicker eller synka med iSync får jag ingen kontakt.

Bytte tillbaka till den gamla BT och då fungerar det igen.

Kollade på Billiontons hemsida ( tillverkaren) men där fanns inga mac-drivrutiner.
Men den skall fungera med 10.1.4 eller högre.

Var ligger felet?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 21:17

Kan det vara så att den helt enkelt inte fungerar med Mac?

Kollade igen på Billiontons hemsida och det verkar som att jag kollat på fel dongle.
Så här ser den ju ut, och den har inget mac-stöd.

Jag har CO:s lilla blå som jag hade till min PC för att kunna komma åt nätet med min Palm, dock skapade den enorma störningar tillsammans med min Skypelur så den fick jag koppla ur. Den kan inte vara FCC-approved... testa en annan BT-dongel, Belkin eller annat märke.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 23:27

Har skaffat en Belkin men den vill inte fungera med min K800i.
Går att parkoppla men inte att föra över filer eller synka med iSync.

Däremot funerar den bra med min Tungsten T5. Så jag kan styra iTunes från övervåningen.

Får byta tillbaka till CO:s lilla blå när jag skall synka telefonen.

1
Bevaka tråden