Macforum kan man lita på

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt produkter för 100 000-tals kronor av apple genom åren och mycket ofta är det nåt som går sönder. Nu senast idag talade jag med apple-supporten om att få ett batteri utbytt på en sprillans ny Macbook (batteriet var trasigt), det var lättare sagt än gjort.. fick tala med supporttekniker efter tekniker, den ena inkompetentare än den andra.

Ringde därefter direkt till Macforum i GBG, dem skickade ut ett nytt batteri direkt, utan krångel. I fortsättningen kommer jag att rata applestore för de mindre säljarna vars levebröd hänger på hur de klarar att bemöta kunden och kvalitet. SKÄRPNING APPLE!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-11 18:00

Jag brukar ringa till Apple/AppleStore, be om ett supportärende, och sedan gå till MacForum med detta supportärendenummer. Då vet MacForum att dom får betalt, och Apples tekniker kan dricka kaffe. Och datorn blir lagad.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-11 18:26
Ursprungligen av edebol:

Har köpt produkter för 100 000-tals kronor av apple genom åren och mycket ofta är det nåt som går sönder.

Jäklar :eek: vilken otur du måste haft. Jag har sedan 1990 ägt i alla fall 4 macar. Alla funkar än idag. Dessutom har jag jobbta på reklambyrå med över 14 macar. Någon riktigt gammal häck har väl brakat ihop efter åtskilliga år av daglig användning, men det var mycket sällan strul med någon av dem var det fel så var det i systemet. System 7 - 9 vållade en hel del huvudverk i mellan åt. Jobbade även i en butik ett tag där vi köpte in en sprillans ny iMac DV samt en blådåre G3a. Båda dessa burkar används dagligen fortfarande. I min värld så går Macar näsan aldrig sönder. Okej, farsans gamla PowerBook G4 dog helt plötsligt. Den tyckte visst inte om kaffet den fick.

1
Bevaka tråden