Macägare ute på vischan

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en ny MacBookägare som inte, INTE bor i storstan. Nämligen i en liten kommun ute på Svenska landsbygden. Datorn hann inte bli "3 veckor" gammal när en DVDfilm fastnade i DVDspelaren.

Ringde till AppleSupporten och där bemöttes jag väldigt bra och fick flera tips och frågor om hur jag kunde få ut skivan. Nej, skivan var och ÄR fortfarande kvar och detta avslutades med att jag blev utlovad att ett bud skulle HÄMTA och även PACKA ner datorn ett par dagar senare.

Någon vecka senare, min dator ligger kvar än hos mig. Något irriterad ringde jag Apple Supporten som hänvisade mig till budfirman. Och där var bemötandet inte bra, först för jag är döv och ringer genom en texttelefon.
-Har vi pratat med Dig? var det den första frågan jag fick?!

Efter en stunds dividerande kom detta, andra gnistan...
-Nej, vi åker inte och hämtar den för du bor DÄR. Vi skickar postavier som du ska klistra på och skicka till oss. Vi är ett litet företag och har INGEN möjlighet att hämta den hos Dig (som ligger 3 timmar bort från Stockholm).

Det finns andra Macägare i orten jag bor och de hälsar att det brukar vara snabbt med att hämta datorn men återlämnandet är en annan fråga. Jag undrar nu hur lång tid processen kommer att ta?

Har ni andra erfarenheter? Vilka erfarenheter har ni av Supporten eller hjälp om datorn kraschar, och ni inte har någon AppleCenter i er ort. Och den lokala datorbutiken inte har avtal med Apple?

Här kan du få ett tipps vicka MacBooken på sidan och slå på kortändan med handen hoppar sivan ut för dig ?

1
Bevaka tråden