Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of Duty Error efter 4:e banan :S

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 08:37

Hej igen,

Efter att jag klarar 4:e (tror det är 4:e) banan på CoD så får jag upp en error ruta efter loading screenen till bana 5 istället för nästa bana. Det är en Call of Duty Error ruta, inte en den klassiska Mac Error rutan, där det står:

"ERROR
Max number of disconnected paths exceeded"

Tog reda på att det var ett PC (såklart ) fel i spelet vilket gör att det buggar.

Man ska fuska sig över banan, man rycker på Enable Console under Options Menyn sedan ska man trycka "~" för att kunna skriva in "fusk" koderna. Problemet nu är att jag inte får upp upp "fusk menyn" genom att trycka ~.

Nån som har nått tips?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2006-10-11 09:20

Det var länge sedan... men detta fel uppträdde när man körde med icke originalskivor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-11 09:56

Det är orginal skiva (DVD). Det är CoD Deluxe Edition Box Set med både COD och UO. Min pappa har dock spelet installerat även på sin dator men på single player borde väl det inte vara nått problem.. eller?

Då vet jag inte vad det kan vara. De släppte någon uppdatering som fixade likanande problem.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-11 11:05

Du kan behöva byta till amerikanskt tangentbordslayout för att kunna få ner konsolen. Så var det i Quake 4 demo när jag testade.

Om du inte har senaste versionen så pröva att installera den.

http://macgamefiles.com/detail.php?item=18543

Jag hade ett liknande fel i Medal of Honor som försvann med en uppgradering av spelet.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-26 00:42

Call of Duty Deluxe, problem ladda kartor

Läste på Aspyrs webbplats att det, som sagts, är ett PC-fel som hängt med till Mac-versionen. Det kan enligt Aspyr hjälpa att prova starta om från en tidigare save. Annars är det bara att fuska sig till nästa karta som gäller (via konsolen).

1
Bevaka tråden