Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Writing lead-out tar lång tid (toast).

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 17:14

Kör Toast 7 titanium (Intelversionen) på min macbook och bränningen går snabbt och fint men när den ska göra writing lead-out så tar det typ längre tid än bränningen. Ska det vara så? På min PC med Nero tog detta avsevärt mindre tid.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 17:23

Är det 7.1?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 17:24
Ursprungligen av Konrad:

Är det 7.1?

Precis. Har inget annat o jämföra med tyvärr. Samma för dig eller har du hört något?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 17:28

Jag kan inte jämföra med Nero, så jag vet inte. Men jag tycker inte det tar plågsamt lång tid.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 17:32
Ursprungligen av Konrad:

Jag kan inte jämföra med Nero, så jag vet inte. Men jag tycker inte det tar plågsamt lång tid.

På tok för lång tid för att stänga den iallafall jämfört med NERO
Men men jag har inte så bråttom. Tänkte mest om det är enbart toast som är så så man ska byta program eller om det är inställningar som kan ändras.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 17:44

Kan bero lite på vilken brännare man har också. Till Macen är det svårt att hitta ett bättre brännarprogram än Toast, så du får nog härda ut.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 18:17

Jag bränner snabbare med Toast 6 än med Nero ... om du är missnöjd så kanske DragonBurn finns till Intel.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 19:25

När vi ändå är inne på toast.. Kan man ställa in så den inte gör eject på en DVD-RW skiva som man rensat med quick format? Känns onödigt att den ska ut när den ska in direkt igen,,

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 11:01

Du kan tömma den via Diskverktyg, då gör den ingen Eject

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 11:58
Ursprungligen av Scumpi:

Du kan tömma den via Diskverktyg, då gör den ingen Eject

Jepp så gjorde jag första gången men skönt att hålla nere antalet program vid hantering.
Som det är nu om jag ska bränna en AVI med .sub fil på DVD-RW så ska jag i så fall först till verktygshanteraren och formatera skiva, sen med ett annat program sy ihop texten med avifilen och sedan med ytterligare ett bränna det.
I PCn gjordes allt detta i ett program

1
Bevaka tråden