Pris på ppc 061010?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fram till nyligen har jag sett imac dv(g3) annonser för 1000 pengar och imac g4 för 8000 och liknande uppgifter. Vad är dagsformen? Vad kan man få för en DV nu i intel-tider. Det måste ju vara ett gränsfall för fortsatt OS-stöd. Även G4-orna måste i några fall vara i riskzonen. 100, 200 eller 500 för en gammal DV?

martin

Som undrar om det är dags att ge bort gamla grejer vid uppgradering. Eller om det är värt mödan att försöka få betalt.

Jag har letat begagnad Mac åt en bekant, men det var ont om iMacar för vettiga priser. Var de billiga så var det oftast med pyttediskar och pytteminne, eller så var det utan tangentbord och mus. Och som vanligt var det många som hoppades få ut flera tusen för iMacar från 98-99. Det verkar inte som om begagnatpriserna rasat så väldigt mycket. Möjligen är det helt enkelt så att säljarna försöker få ut lika mycket som vanligt men ingen köper?

1000 för en iMac DV är så klart i överkant, men 500 är den lätt värd. 8000 för en iMac G4 är bara fånigt, säg runt hälften beroende på modell. (Superdrive är ett stort plus.)

mm.
Jag gissar att om säljaren tycker att nyligen köpt HD och kanske airport ska vägas in, en investering på kanske 1500 det senaste året. Men det tycker inte jag. Sådant gör maskinen säljbar inte värdefull.

Jag har hittils alltid använt macarna till det varit dags att ge bort dem.
Sambons Colour Classic klarar vi dock inte av att skänka bort på grund av ekorrgenen. Svärfars gamla 5500 ville ingen ha så den står också i garderoben.

mr

redigerat / Nu ringde en svärfarbror (vad är den riktiga beteckningen) och vill ha en fungerande OS 10 mac. Så jag gissar det blir ge bort om jag får råd till en ny själv.

1
Bevaka tråden