Pengar tillbaka från Apple Store

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hjälpte två av mina kompisar att köpa en Macbook-back-to-school förra veckan. De betalde och allt var bra, det stod tom i fredags att den ena datorn hade skickats. Nu har pengarna dock dykt upp på deras bankkonton igen! När de ringde Apple hade de ingen förklaring, allt såg bra ut i deras papper och banken förstod ingenting.
Någon som varit med om något liknande?

• Oregistrerad
  • 2006-10-09 13:04

Om de får datorerna, varför klaga? Gratis dator skulle inte jag gråta blod över...

Självklart, men om det blivit något fel och de måste göra om beställningen är det bråttom. Erbjudandet att få iPod-rabatt gäller inte så länge till..

• Oregistrerad
  • 2006-10-09 15:05

Hm nej, men de måste ju ha fått någon form av leveransbekräftelse? I.s.f så är det bara att uppvisa den och sen att AppleStore av någon anledning skickade tillbaka pengarna och KRÄVA att få en dator + iPod till samma pris...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-09 15:26

Hehehehe vad skum du är Scumpi

Ja, det får man hoppas! Hon som inte fått status "Skickad" ringde också Apple och de sa att pengarna kommer dras efter datorn har skickats. Är jag dock väldigt tveksam till, mina pengar har alltid dragits direkt och det förklarar heller inte varför min andra kompis pengar har kommit tillbaka trots att datorn är på väg..

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-10-09 15:54

Samma sak hände mig. Först reserverar dom bara pengarna, då kan det se ut som dom dragits. Sedan kom mina pengar tillbaka på kontot.. Valde att inte ringa apple och fråga om det. Men men, sen drogs påengarna p åriktigt ett bra tag efter att dom skickat datorn...

Det är av någon anledning standardförfarande att Apple gör så. Pengarna kommer dras på riktigt till slut. Finns tyvärr ingen anledning till oro över att det ska bli för mycket pengar över

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-09 19:34

Förklaringen är enkel, de får inte reservera pengarna hur länge de vill därför sätts pengarna tillbaka på kontot efter några dagar. Och pengarna kommer att dras, så se till att ha beloppet kvar på kontot om ni inte vill riskera att övertrasera kontot.

Ok, tack för förklaringarna, ska säga det till mina vänner! Konstigt att Apple inte förklarade det när de ringde..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-09 20:30

Supporten vet inte alltid vad som håller på med tyvärr, inte ens hos Apple.. Är den erfarenheten jag fått iaf. Jag blir, precis som ni, alltid lika glada varje gång jag ser att jag fått tillbaks pengarna, men så i sista stund hinner Apple alltid dra dom!

• Oregistrerad
  • 2006-10-10 12:17

Får väl bara reservera pengarna i tre dagar?

1
Bevaka tråden