Har jag bara otur?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 11:19

Jag har under totalt 2 ar kopt fyra produkter fran apple och har haft problem med samtliga.

1. iPod
Batteriet var mkt mkt klent. Den hoppade aven till nasta lat innan den slutat spela fardig en annan.
2. iPod Nano
Batteriet rackte drygt en timme.
3. iMac G5
Efter 18 manader (efter garantin) sa slutade den fungera helt och behovde ett nytt moderkort for £150.
4. iBook
Efter 3 manader startar den inte langre.

Gar alla era prylar ocksa sonder eller ar det bara jag?

Du verkar ha haft en extrem otur, minst sagt!
Jag har inte haft något problem än så länge sen jag började shoppa Appleprylar för lite mer än två år sen. Har köpt PowerMac G5, Cinema Display 20", iPod 20 GB, iPod video 30 GB, Shuffle 1Gb, MacBook och en ljudförstärkarlåda. Alla prylar används flitigt dagligen också. Allt har funkat bra och gör det fortfarande.

Fast, sen kanske jag har haft extrem tur också, vem vet?

Av åtta macar har tre krävt åtgärder.
Min PB12" 867MHz dödade tre hårddiskar.
Min PB 15" 1,5GHz hade glappt tangentbord och ersattes till slut av en 1,67:a då det inte gick att fixa permanent, trots byten av Top Case åtskilliga gånger.
I 1,67:ans grafikkort pajade Open GL-kretsen.

Sen lyckades jag döda moderkortet i min Performa 6400, men det var mitt fel, och ett minne i min iBook dassalock gav upp andan efter ett halvår, men det var inte köpt från Apple.

På det hela taget upplever jag det dock inte som om jag har haft mycket problem (annat än när man försöker summera). Det är känsliga komponenter i maskinerna så man bör varra medveten om att problem kan uppstå. Och när allt kommer omkring så har mina datorer varit hela betydligt mer än de varit trasiga, även om man svär just när man sitter där med en obrukbar pryl.

Då tycker jag att mina SonyEricsson-telefoner varit värre. Av tre olika modeller har alla lidit av samma problem, att de inaktiverar sim-kortet om de tappar täckning. I alla fallen har det varit buggar i mjukvaran som legat bakom, och en uppdatering har löst det. Men man blir ju lite bekymrad över att exakt samma problem återkommer med varje ny modell. Så nästa gång jag byter telefon blir det en som varit på marknaden ett par månader och inte har första revisionens mjukvara.

Mina iPodar har det aldrig varit några problem med, kanske jag ska tillägga (fem till dags dato).

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-09 12:30

Håller med ohennig. Jag har också haft betydligt mer problem med mina (tre) Sony Ericsson-telefoner än med mina appleprodukter (5 datorer och 3 iPod)

Detta är faktiskt ett ganska intressant ämne. Vissa verkar ha en jäkla otur alltså. Jag börjar fundera hur det egentligen står till. Är det kanske så att jag har haft en osannolik tur?
Av alla produkter jag köpt sedan -96 så har egentligen ingen strulat. Förutom Perferma 5200:an som jag blev tvungen att byta ut nått litet PROM-batteri på moderkortet (om jag inte minns fel) efter nått år.

Vissa verkar tvärtemot mig ha en sjuhelsikes otur. Ibland undrar man vad det beror på alltså.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 13:29

Ja ni skulle se da jag spelar poker...

Ursprungligen av eriken:

Ja ni skulle se da jag spelar poker...

Word. Runner runner som ger fisken kåken då man sitter på stegen... våga hata poker ibland.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 15:05

hoho

Turen har vant.

Option + Command + P + R loste mitt MacBook problem iaf.

Far se hur pokern gar ikvall da

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-13 05:11
Ursprungligen av eriken:

Jag har under totalt 2 ar kopt fyra produkter fran apple och har haft problem med samtliga.

1. iPod
Batteriet var mkt mkt klent. Den hoppade aven till nasta lat innan den slutat spela fardig en annan.
2. iPod Nano
Batteriet rackte drygt en timme.
3. iMac G5
Efter 18 manader (efter garantin) sa slutade den fungera helt och behovde ett nytt moderkort for £150.
4. iBook
Efter 3 manader startar den inte langre.

Gar alla era prylar ocksa sonder eller ar det bara jag?

I Sverige borde du väl fått ett nytt moderkort till iMac G5an gratis om det var vid 18 månader? Jag hade inte nöjt mig med att betala.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 11:53
Ursprungligen av Hagge:

I Sverige borde du väl fått ett nytt moderkort till iMac G5an gratis om det var vid 18 månader? Jag hade inte nöjt mig med att betala.

Bor i England...

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-21 00:22

Var fick du tag i moderkortet ifrån? Har en söndrig Imac G5:a som behöver ett nytt moderkort. Ringde till ett ställe i Sverige och slutnotan skulle där kosta 7500 kr.

1
Bevaka tråden