Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tibook startar ej från FW-disk.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en PB G4 550 MHz och den vill inte starta vare sig från Firewire-disk eller FW-Ipod. Varför? Ska man inte kunna köra denna dator från ett externt installerat system (OS X)? Datorn har ju trots allt inbyggd Firewire-port.

mvh/A

Det funkar med min TiBook/867.

Ursprungligen av morgan_a:

Det funkar med min TiBook/867.

OS X? Eller 9?

Kan det vara Firewire-lådan (St Lab usb2+fw) som inte stöder detta? Men borde inte Ipod stöda det?

Ursprungligen av Alphonze:

Kan det vara Firewire-lådan (St Lab usb2+fw) som inte stöder detta? Men borde inte Ipod stöda det?

Hur har du kopplat upp detta? På vilket sätt är din "Firewire-låda" och iPod inblandad i alltihopa - vill du boota från en iPod via en FW-hub?

Ipoden och ST Lab-hårddisken är separata ärenden.

Först ville jag av ren nyfikenhet bara testa och se om Ipoden kunde fungera som extern hårddisk med startsystem till min Powerbook. Det fungerade tyvärr inte. Men det är inte viktigt.

Däremot lyckades jag till slut starta datorn med ST Lab-lådan. Hur, vet jag inte. Det kanske är nåt knas med datorn då den inte startar från min Tiger-dvd, men mina andra datorer gör det...t.o.m. min 7600:a med lite hjälp...

Tack ändå.

1
Bevaka tråden