Bra deal?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-06 16:16

Hejsan!

Fick erbjudandet att byta min pc mot en imac 20 och undrar om det är en bra deal?

info om min pc:

Amd ahtlon 64 3700+
Ati readon 256mb
1024mb ram
250gb hd
17 acer tft skärm

och imacen:
iMac 20tums skärm
Ati X1600, 128Mb
2Ghz Intel Core Duo
1gb ram
250gb hd

är detta en bra deal?

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 16:29

Hade jag varit du hade jag inte tvekat en sekund! Men som sagt, min personliga åsikt

• Oregistrerad
  • 2006-10-06 16:30

Men! prestandan?

är den processorn bättre och snabbare än min eller är min bättre?

Slå till!

OS X upplevs nog generellt som lite slöare eftersom det är grafiskt mer krävande men det rullar på fint på min 2ghz core duo så du blir säkert jättenöjd. Har ingen uppfattning om hur snabb AMDn är men att byta en PC med 17" skärm mot en 20" intelmac hade jag inte tvekat en sekund över.

Edit: Google it, finns hur mycket info som helst om AMD vs CORE DUO

http://www.tomshardware.se/processorer/20060717/

• Oregistrerad
  • 2006-10-06 16:45

ok...

Men det här ser ju bra ut...

• Oregistrerad
  • 2006-10-06 19:59

Men du... AMD är en singelcore processor... på iMacen så kan du göra "multitasking" (simultanförmåga) utan dess like... ex bränn en film och spela spel samtidigt utan att det "tar" något från varandra...

jag skulle inte tvekat en sekund, men om du aldrig har haft en Mac så kan jag förstå att du tvekar...

Byt, byt, byt, BYT!!!!

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-10-06 21:34

Jag (som är både PC och Mac användare och definitivt ingen fanatiker) tycker att det är ett juste byte. Du kan ju fortfarnde köra Windows på iMac:en och den har en bättre skärm. Dubbelkärnan gör ju nog att det går rappare medW inXp på i Mac:en

Skriver detta på en PC med Athlon 64 x 2 4400+ rackarns snabb maskin.

• Oregistrerad
  • 2006-10-06 22:12

Jag har haft mac och äger en pb g4 nu...
Men jag använder inte osx så jätte mycket för jag inte orkar sitta och pilla på en liten bärbar utan skriver då helldre på en staionär...
Men jag har inga problem med osx och gillar mac mycket...
Men det är så att han tvekar lite och jag också nu eftersom han sa att han hade köpt den av en kille som hade köpt den ifrån sitt jobb...
Men får se vad vi kommer fram till...

• Oregistrerad
  • 2006-10-06 23:01

Men... han fick direkt inte något kvitto av han som han köpte av...
Kan man ändå få garantin utav apple? ifall något skulle gå sönder...
Man kan inte skriva in datorns serie nr och få fram garantin och ägare osv?
eller har jag helt fel?

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 14:29

Måste ha svar...

Hur är det med garantin och så om han inte har något skriftligt kvitto?
Kan man få ut garantin på något annat sätt utan att ha kvittot?

När jag har lämnat in min iMac (tre gånger) har jag inte behövt kvitto, bara serienr. Så länge du kan lite på att den inte är stulen verkar det alltså lugnt.

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 14:49

ok!
Låter ju skönt att höra...
Vet du vart man kan skriva in serienr och se hur mkt garanti det är kvar och kanske se om den är stulen?

Vet inte hur det fungerar riktigt. Kanske att man kan ringa polisen så kan de göra en sökning på det serienummret. Tvivlar på att man kan ringa Apple och kolla, de bryr sig nog inte.
Här kan du söka på serienummret och kolla så det är rätt dator iaf http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

RIng Apple

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 14:56

Hmm ok...

1
Bevaka tråden