Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MBP närdå?

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad är Ubuntu?

EDIT: Bry er inte om denna fråga.. Jag sökte i stället

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 09:11

Hoppas att den här tråden får dö idag.
Men med min vanliga tur så ska man ju inte hoppas för mycket...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-03 09:25
Ursprungligen av erkus:

Hoppas att den här tråden får dö idag.
Men med min vanliga tur så ska man ju inte hoppas för mycket...

Önsketänkande...man får nog vänta till thanksgiving.

Jag skulle beställa en DELL i helgen men de verkar inte villja ha mina pengar heller. Valde modellen som heter M65 med C2D 2,16Ghz och 2GB minne, ja rubbet. Men till min stora besvikelse kunde man inte välja 7,200RPM disk på den. Så det blev inget köp. Dessutom buggar sig dell's hemsida och påstår att den trådlösa anslutningen jag valt står i konflikt med min CPU.....Va "#%&¤ menar dom med det?

Sneglade lite på VAIO men även om de är snygga finns det ingen modell som är riktigt grym rent prestandamässigt.

Så nu är jag tillbaks och klagar här. Den som först kan erbjuda mig en dator som uppfyller mina krav får mina pengar....kom igen DELL, Apple och alla andra här finns 25k att tjäna.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 11:58
Ursprungligen av mazur:

Önsketänkande...man får nog vänta till thanksgiving.

Jag skulle beställa en DELL i helgen men de verkar inte villja ha mina pengar heller. Valde modellen som heter M65 med C2D 2,16Ghz och 2GB minne, ja rubbet. Men till min stora besvikelse kunde man inte välja 7,200RPM disk på den. Så det blev inget köp. Dessutom buggar sig dell's hemsida och påstår att den trådlösa anslutningen jag valt står i konflikt med min CPU.....Va "#%&¤ menar dom med det?

Sneglade lite på VAIO men även om de är snygga finns det ingen modell som är riktigt grym rent prestandamässigt.

Så nu är jag tillbaks och klagar här. Den som först kan erbjuda mig en dator som uppfyller mina krav får mina pengar....kom igen DELL, Apple och alla andra här finns 25k att tjäna.

Haha jah känner med dig, jag funderar oxå på vilket typ utav laptop jag ska inhandla... Jag har har suttit och väntat på en uppdatering på MBP sedan Meron släpptes. Men jag tror det kommer en uppgr. inom snart. I och med att Dell har uppdaterat sina datorer tror jag att Apple oxå kommer att göra det.

Men lägg av, har ni blivit helt sinnessjuka eller? Hur kan ni ens komma med tanken att köpa en dator utan OSX?? Tänk så här... Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, tänk när ni nu sitter där (om ni väntar..) om en månad med en fin silvrig smal grej i er famn. Den luktar som en ny härlig äkta apple dator ska göra och den ser ut som en apple dator ska göra. När ni får den känslan då.. då kommer ni skratta åt all pina ni känner just nu.

Jag lovar att vänta är det enda rätta.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 13:30
Ursprungligen av Stoffen:

Men lägg av, har ni blivit helt sinnessjuka eller? Hur kan ni ens komma med tanken att köpa en dator utan OSX?? Tänk så här... Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, tänk när ni nu sitter där (om ni väntar..) om en månad med en fin silvrig smal grej i er famn. Den luktar som en ny härlig äkta apple dator ska göra och den ser ut som en apple dator ska göra. När ni får den känslan då.. då kommer ni skratta åt all pina ni känner just nu.

Jag lovar att vänta är det enda rätta.

Joo jag sitter och väntar o väntar nu.... Ser bara så mycket fram emot det så att man inte vill vänta... Men frågan är ju då när den kommer ut......... Det är så jobbigt att inte veta någon realese datum lr så ....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-10 21:15

Nu är det gjort. Orkade inte vänta längre, så jag beställde en med 120 GB och Glossy-skärm.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-10-03 17:24

mmm, man blir sinnessjuk av att vänta för längen!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 19:34

Eller så gör man som jag köpte en MBP och är glad för den för man vet aldrig när det kommer något nytt!:)

För det kommer nytt hela tiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 19:49

Jag tror att jag väntar tills i vår, köper en ny när Adobe CS III kommer, och med lite tur även Intels santa-rosa under huven...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-10-03 22:16

http://forums.appleinsider.com/showpost.php?p=973804&postcount=157

Citat:

UC Santa Cruz BayTree Bookstore has stopped receiving shipments of Core Duo Macbooks
I am at new student at UC Santa Cruz waiting just like everyone else to purchase a new Core 2 Duo Macbook. I was talking to the Apple reps at the Bay Tree Book store on the UCSC campus and they told me that Apple has STOPPED shipment of all the Core Duo Macbook ands Macbook Pros to the UCSC Campus. They are to sell the remaining stock of Core Duo Macbooks they have remaining and await word from Apple..... They said to me the Core 2 Duo Macbook and Macbook Pros will be out in October and that my wait will be long over.

I hope they are right about this one.

Go Slugs!

sedan har apple förlängt sitt erbjudande för student att köpa dator & få en iPod biliggare till 7 oktober i stället för 1 oktober som det var innan, är inte bara i Sverige dem har gjort det. Så innan dess lär vi inte få se någon ny MBP i alla fall.
Men inlägger på appleinsider låter ju i alla fall lovande.:p

Ursprungligen av frid:

http://forums.appleinsider.com/showpost.php?p=973804&postcount=157

sedan har apple förlängt sitt erbjudande för student att köpa dator & få en iPod biliggare till 7 oktober i stället för 1 oktober som det var innan, är inte bara i Sverige dem har gjort det. Så innan dess lär vi inte få se någon ny MBP i alla fall.
Men inlägger på appleinsider låter ju i alla fall lovande.:p

Nästa tisdag!?!?!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 09:50

Ni som beställt MBP från Applestore, hur lång tid tar leveransen? Enligt min beställningsstatus skickades den idag och beräknas levereras senast den 18:e. Kan jag räkna med att den kommer tidigare eller tar det så lång tid? Var ifrån skickas den då!?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-10-05 18:43

jag döööör.. vill ha MPB nu Hur mycket bättre tryck får aperure i en mpb vs mb?

Enligt Macfeber om 2 veckor:
http://mac.feber.se/2006/10/rykte_macbook_p.html
Är Macfeber möjligtvis den nya ryktessajten?!?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 22:25

Macfeber är en rykte sida ja....
Hur mycket kan man lite på dem är en bra fråga... Men jag tycker att det är bra med rykten för då kan man vänta lite extra och har höga förhoppningar om att det ska komma ut en snart. När förhoppningarna är falska så kommer det ändå nya så det e bra !!!!

Något på gång med Macbook Pro?

Var inne på apple.com, på sidan för Macbook Pro. Klickar man på länken för att lösa om Intel Core Duo-processorn så är sidan borta/bortplockad ...

Se själva

Kan det vara en uppgradering på gång inom kort?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-06 08:49

För mig ligger länken under http://www.apple.com/macbookpro/intel.html och fungerar bra

/thomas

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-10-06 09:04

Blir samma fel för mig. Eller fel, Jag gillar ju core 2 duo bättre Det är alltså när man går in på apple store och klickar på loggan i MPB beskrivningen

Roger Åberg på MacFeber säger att en fågel viskat i hans öra att MacBook Pro ska uppdateras inom några veckor. Jag har dock inte sett detta rykte hos någon av de större ryktessajterna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-06 11:07

Med tanke på att konkurrenter på "Windows sidan" redan börjat leverera maskiner med Core 2, så kan Apple inte vara långt borta.
Vill man vara "med i matchen" så borde det handla om dagar snarare än veckor...

Jag tror inte att Apple lägger så stor vikt vid vad PC-tillverkarna kommer med. (Det spelar förstås roll att en ny bättre processor finns tillgänglig, däremot.) Men valet av Mac eller PC står knappast och faller med om en MacBook Pro innehåller Core 2 Duo eller Core Duo för de allra flesta kunderna.

Ursprungligen av Adrian B:

valet av Mac eller PC står knappast och faller med om en MacBook Pro innehåller Core 2 Duo eller Core Duo för de allra flesta kunderna.

Undrar om Apples marknadsavdelning håller med. Jag tycker mig minnas åtskilliga kampanjer signerade Apple om varför 64-bitar är bättre än 32, eller har alla redan glömt vad som var bra med G5:an?

Skämt åsido, med PPC var det alltid svårt att jämföra, men nuförtiden är det lättare för oss konsumemnter. Nu vet vi att Apples bärbara ligger efter hårdvarumässigt (om man nu inte anser att en magnetkontakt överskuggar en modern processor), även om operativsystemet ligger ljusår före. Tack och lov ser det annorlunda ut på den stationära sidan.

Ursprungligen av crownswe:

Undrar om Apples marknadsavdelning håller med. Jag tycker mig minnas åtskilliga kampanjer signerade Apple om varför 64-bitar är bättre än 32, eller har alla redan glömt vad som var bra med G5:an?

Jo, Apples PR-folk gjorde en stor grej av en sak som nästan ingen vanlig användare har någon praktisk nytta av, men Apple var ju först ut med det i en persondator så de skröt gärna om det. Och när väl Apple stoppar i Core 2 Duo i sina bärbara så gör de säkert gärna en sak av det också, men jag menade att ur kundernas perspektiv så spelar det mindre roll (vi ska komma ihåg att den upplysta klick som hänger här på 99mac inte riktigt representerar genomsnittsanvändare även om den genomsnittlige Macanvändare antagligen är mera påläst än den genomsnittlige PC-användaren).

Ok, nu har AppleInsider kommit med liknande info:

The Mac maker last month was reported to have completed development of revisions to its entire notebook product family, including new 15- and 17-inch professional MacBook Pros as well as new 13-inch consumer MacBooks.

The new models are expected to sport similar specifications to existing models, but exchange their Core Duo microprocessors for Intel's new Core 2 Duo chips, which run at speeds of up to 2.33GHz dual-core.

It remains unclear whether Apple will refresh both notebook lines simultaneously, or if it will hold off the introduction of updated 13-inch MacBooks in order to reduce inventories of Core Duo processors.

[...]

Nevertheless, people familiar with Apple's plans say the company is on track to updated both notebook lines prior to the holiday shopping season, which kicks off in typical chaotic fashion the day after Thanksgiving.

Läs hela artikeln: Apple prepares for Core 2 Duo MacBook Pro ramp

  • Oregistrerad
  • 2006-10-06 19:39

alltså kommer det en macbook nu alldeles efter att jag faktiskt köpte min så gråter jag faktiskt en smula...

Men det går väl att använda din gamla tills dess? Sen kan du ju köpa en till!

Ursprungligen av JonesH:

alltså kommer det en macbook nu alldeles efter att jag faktiskt köpte min så gråter jag faktiskt en smula...

No offense, men du borde nog ha förstått att det var pågång inom inte allt för länge, redan innan du köpte den. Apple försöker hålla en uppdateringscykel på ungefär 6 månader. Det har gått 5 månader nu, så en ny modell i okt-nov är rätt troligt.

Ursprungligen av JonesH:

alltså kommer det en macbook nu alldeles efter att jag faktiskt köpte min så gråter jag faktiskt en smula...

Den här siten hade kanske varit till lite hjälp för dej med tanke på ditt köp.

http://buyersguide.macrumors.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 23:42
Ursprungligen av Paverling:

Den här siten hade kanske varit till lite hjälp för dej med tanke på ditt köp.

http://buyersguide.macrumors.com/

Hur kan de säga att displayen är nyligen uppdaterad? Det var ju bara priset som sänktes.

Bevaka tråden