Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MBP närdå?

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-07 14:46
Ursprungligen av mazur:

Men nu har apple redan släppt iMac och MacMini updateringar. Hur stor är då chansen att det kommer en MBP så tätt inpå?
Nu menar jag inte bara Merom-MBP utan en updaterad variant. Har man gått och väntat i en månad vill man ju inte köpa den precis innan det kommer en ny. Kommer den med Merom är det bara ett plus.

Jag tror att 12e september kommer bara handla om film, ipod, ny produkt mm. Sen så tror jag att MBP kommer släppas senare i september. Mest troligt den 26e men kanske redan den 19e september.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-07 14:49
Ursprungligen av tompa747:

Jag tror att 12e september kommer bara handla om film, ipod, ny produkt mm.

Håller med

Ursprungligen av tompa747:

Sen så tror jag att MBP kommer släppas senare i september. Mest troligt den 26e men kanske redan den 19e september.

Jag fyller år den 19:e. Det är kanske det dom väntar på. Kommer den inte till oktober så köper jag en DELL bara för att jävlas.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-07 17:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 18:04

Och poff så ligger MAC BOOK PRO efter alla andra top notch bärbara igen..

Som skulle vara en mindre katastrof eftersom både Dell, Toshiba mfl redan har den i sina linjer...

Om det stämmer dvs..

Senast redigerat 2006-09-07 18:16
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-07 18:17

Nej! Det får bara inte vara sant! Snälla Apple!

Vore ju jävligt illa om Apple inte uppgraderar fören då. För då är dom ju nästan ett halvår efter på sina high-end laptops liksom. Jag hoppas verkligen inte det är sant.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-07 23:30

Läste även det här på Macrumors forumet under den nyheten

"Originally Posted by cytefx
Well I just got off the phone to Apple, had not read this rumor before calling them, just not near a PC to check before I called.

The guy on the end of the phone confirmed that Macbook pro did not currently have core 2 duo processor he said they had not being confirmed for retail sales yet.

I asked if i should check the web site, he then added that I should check it around the Paris Expo time, either the 12th or 13th September.

Now I believe him more and he may of being fobbing me off, but this was the business line.

MBP next week, probibly Wendesday "

Hoppas verkligen detta stämmer

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-08 00:10

Tisdag alltså... OM inte.. de väntar. Suck. Nästa vecka beställer jag MBP:n i vilket fall som helst. Tror jag. Det här är ju tortyr!

Känns som det älltid är såhär när jag ska köpa en ny mac, att det precis är på g att hända något med just den modellen jag ska köpa. Jag behöver verkligen en MBP innan september tar slut, för då byter jag jobb, och måste lämna tillbaka min personalköps-powerbook.. så det skulle ju vara så fint om jag för en gångs skull skulle få köpa en som är precis het och ny istället för en som ersätts inom en månad....

Om den kommer nästa vecka, hur lång leveranstid ska man räkna med tror ni?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-08 08:41
Ursprungligen av bewing77:

Om den kommer nästa vecka, hur lång leveranstid ska man räkna med tror ni?

3-4 veckor kanske. Det verkar vara rätt mycket folk som sitter och väntar så de kan nog få problem med att leverera snabbt.

Angående det som står på macrumors.com så behöver det inte vara helt fel. Det är mycket möjligt att det kommer en ny MBP runt 12-13:e september men den behöver inte inehålla merom. De kanske väljer att göra en icke-merom upgradering (varför de nu skulle villja göra det:$ ).

nu har jag köpt min MBP och det känns jävligt bra. även om det blir en prisdumpning så spelar det ingen roll. låg i sängen hela kvällen igår och bara surfade och njöt. inget snack om saken; det finns ingen tid att förspilla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-08 11:19
Ursprungligen av promqueen:

nu har jag köpt min MBP och det känns jävligt bra. även om det blir en prisdumpning så spelar det ingen roll.

Önskar jag var lika modig som dig... Men det har blivit lite Dollar Bill Auction fenomenet för mig nu. Jag har investerat så mycket tid på att vänta så om jag beställer min MBP nu känns det som jag kommer förlora all den tid jag har väntat... och därför väntar jag lite till (*suck* ).

Nu bryr jag mig inte om merom längre jag vill bara det ska komma en updatering... vilken som helst.. bara så att jag kan motivera all denna väntan med något...

(:( trött på att vänta egentligen)

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-08 12:21

Känns inte mbp jävligt dyr nu om man jämför vad man får på imac för samma pris idag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-08 12:39
Ursprungligen av jbn:

Känns inte mbp jävligt dyr nu om man jämför vad man får på imac för samma pris idag?

Men det är lite svårt att ta med sig iMac:en på resan...

Men det är ytterliggare ett argument för att apple:

a) släpper en ny MBP
b) sänkert priset på nuvarande MBP

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 16:09

är skillnaden verkligen så stor då mellan core 2 duo och nuvarande? (förlåt en novis dumhet )

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 16:49
Citat:

är skillnaden verkligen så stor då mellan core 2 duo och nuvarande? (förlåt en novis dumhet )

Det finns uppgifter om att den ska vara allt från 10% till 50% snabbare, beroende på vad den utför för uppgift. Apple säger själva om Core 2 Duo i iMacen att den är "Up to 50% faster than previous iMac".

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-08 17:26
Ursprungligen av jacobjs:

är skillnaden verkligen så stor då mellan core 2 duo och nuvarande? (förlåt en novis dumhet )

Sen kan den ju förändras på andra sätt. Exempelvis DL som 17 tummaren, magnet lås, pris sänkning, ny färg mm. Man vet ju aldrig....

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 00:36

Hoppas att Rev 2 v MacBook Pro är bättre. Har inte vågat köpa första versionen som, vad jag förstått, haft väldigt hög värmeutveckling och problem med batteriet? Kanske likadant i kommande iofs.. Varför är det så mycket man ska acceptera när man köper en bärbar? Det är ju egentligen helt sjukt att lägga 20 000 kronor på en produkt som lider av en rad brister.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-11 12:23
Ursprungligen av rodin:

Hoppas att Rev 2 v MacBook Pro är bättre. Har inte vågat köpa första versionen som, vad jag förstått, haft väldigt hög värmeutveckling och problem med batteriet? Kanske likadant i kommande iofs.. Varför är det så mycket man ska acceptera när man köper en bärbar? Det är ju egentligen helt sjukt att lägga 20 000 kronor på en produkt som lider av en rad brister.

Har de inte löst alla problem ännu? När jag har varit och kollat på MBP i affären har dessa funkat bra. Jag vill ha en sån:). Jag köper nog en MBP imorgon oavsett vad som presenteras imorgon.

Ursprungligen av rodin:

Hoppas att Rev 2 v MacBook Pro är bättre. Har inte vågat köpa första versionen som, vad jag förstått, haft väldigt hög värmeutveckling och problem med batteriet? Kanske likadant i kommande iofs..

Men är inte just det en av fördelarna med Merom? Den slukar mindre kraft och blir inte lika het som Core Duo, vad jag kan förstå.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-12 10:02

Usch, Jag har en gnagande känsla av att dagens event bara ger oss en ny iPod och iTunes version med filmer. Ingen uppdaterad MBP... Och OM de inte släpper den nya MBP:n idag borde den ju komma under september för att Apple inte skall hamna på efterkälken med sin vassaste laptop - nu är de ju intelbaserade och de andra tillverkarna har ju redan gått ut med C2D processorer... Men orkar man vänta? Nej. Fast nu har det ju blivit en principsak nästan att inte köpa den äldre generationens MBP... Det nya borde ju redan ha kommit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 13:12

Usch, du har så rätt Oxygenic...
Det har blivit en grej att vänta och jag tycker inte om det alls!
Jag måste verkligen investera i en ny bärbar nu, men vägrar bara för att C2D skall hinna ut först.

Vi får hålla tummarna på att det dyker upp en C2D ikväll!

hweb, sitter i samma sitts som du

Itunes music store uppdateras nu av ngn mystisk anledning nu.
Förmodligen en uppdatering av tjänst där. köpa film kanske

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 20:20

Nu har apple store öppnat. Nu är i stort sett allt uppdaterat utom de bärbara. Jag kommer va tvungen att köpa min MBP den här veckan tyvärr. Blir en MBP core duo för mig...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-12 20:29

Fan också, jag som hade hoppats på att kunna lägga en beställning ikväll :/, Får väl hoppas på nästa tisdag då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 20:47

Man får hålla ut då!

Lite BEZVE

suuuger!

Jag har väntat och väntat på en uppdatering. Och det är inte bara Core 2 Duo jag är ute efter. En sådan enkel sak som att kunna högerklicka på knappen nedanför styplattan (som man kan på alla andra) vore fint.

Hade även hoppats på (något av nedanstående, inte nödvändigtvid alla):
samma magnetlås som på macbooken
vassare grafikkort (eller 256MB även på instegsmodellen)
bättre batteritid
mindre värmeutveckling
högre skärmupplösning?

Jag tänker INTE ge efter och köpa en MBP som redan borde vara uppdaterad.

Hoppas dom gör en oannonserad uppdatering som de gjorde med iMacen..... snart....

Vad hände?

Lite surt att det aldrig kom nån uppdatering på expot. Kan tänka mig att det är en bunt som jag som bara sitter och väntar på core duo 2. Men får helt enkelt vänta lite till

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-13 13:44

Jag kännde på mig att de inte skulle updatera MBP på expot men barnet i mig hade gått och hoppats. Hade jag vetat att det var såhär hade jag fan köpt min MBP i Augusti som det var tänkt från början. Usch! man ska inte lyssna på rykten, då blir man bara besviken.

Ursprungligen av mathias:

Jag tänker INTE ge efter och köpa en MBP som redan borde vara uppdaterad.

Det tänker inte jag heller. Har man väntat så länge kan man hålla ut lite till. De kan inte dra ut på det hur länge som helst. Nu är det bara MBP och MB kvar så ska de updatera något har dom inte så stort val... eller?

Ursprungligen av mathias:

Hoppas dom gör en oannonserad uppdatering som de gjorde med iMacen..... snart....

Man kan alltid hoppas.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-13 22:10

ok nu kom det ingen denna vecka. När kommer uppdateringen av MBP då? Photokina?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 22:47
Citat:

Ursprungligen skriven av SourcesLite surt att det aldrig kom nån uppdatering på expot. Kan tänka mig att det är en bunt som jag som bara sitter och väntar på core duo 2. Men får helt enkelt vänta lite till

Jag har minst 4 vänner som står och stampar men plånboken i näven.

Bevaka tråden