Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini till bildredigering?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har förnärvarande en iBook 1ghz med 768 mb ram.
Funderar på minstingen av mac mini med 1 gb ram.
Vilken prestandahöjning kan jag få?

Är prestandahöjningen värd 6000?

Använder mig av Adobe Lightroom och Adobe Photoshop CS2 i raw-format.
Redigerar även lite film i FCP, dock mindre projekt.

Mvh Daniel

Ursprungligen skriven av macgunde
1,66 GHz Intel Core Duo-processor
2 MB L2-cache
667 MHz systembuss
1024 MB minne (667 MHz DDR2 SDRAM)
60 GB seriell ATA-hårddisk1
Kombinationsenhet (DVD-ROM/CD-RW)
Inbyggd AirPort Extreme och Bluetooth 2.0
Apple Remote

Är applestore lika dyra som innna på ramminnet?
Funderar på vad 2 gb skulle kosta..?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 15:31

Sök på forumet, folk har tidigare haft problem med just MacMini och PS CS2 så det körs genom rosetta så blir det ganska tungt för maskinen så innan CS3 släpps så tror jag att din nuvarande configuration tom är bättre.

Men till det skall tilläggas att jag är ny inom Mac-Scenen.

1.83Cd, 2gig ram == segt som fan att köra cs2 genom rosetta... segt som fan. jämförs mot min pc som körde samma en gammal SocketAprocessor (xp2200+) och en 512sticka (333mhz frontbussar)... lika segt. det är olidligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 21:37

Jag har photoshoppat en hel del på min XP1700+ och jag tycker varken det är "olidligt" eller "segt som fan". Jag upplever inte den datorn som långsam ens idag.

Ursprungligen av Perc:

Jag har photoshoppat en hel del på min XP1700+ och jag tycker varken det är "olidligt" eller "segt som fan". Jag upplever inte den datorn som långsam ens idag.

när man hanterar 12mp rawfiler så imo är det jättesegt... men vi kanske har olika uppfattning

Avvakta ett slag... Ska ändå ut och resa i fem månader nästa höst...

Gör verkligen Rosetta en sådan prestanda förlust? Har själv en PB 12 867Mhz där PS är segt men det funkar. På min iMac G5 2Ghz tycker jag att det rinner på utan problem.

T-son

Man ska i alla fall räkna med en betydande prestandaförlust. Om det blir "segt som fan" eller inte är väl relativt, men så vitt jag vet förlorar man ingen prestanda på att köra på en (med stor sannolikhet billig) G4, och ska det gå fort så skaffa G5.

När väl Adobe kommer ut med Intelversioner så är det en annan sak.

Dreamweawer mx buggar

Är hittils mkt nöjd med min mac mini intel med 1,5 g internminne, men när jag ska koppla upp i Dreamweawer "plats" med FTP mot webhotellet så stängs Dremweaver av. Har flera webbhotell på Loopia och där kan man ladda ner en inställningfil, då funkar det plötsligt. Men på de webhotell som inte tilhandahåller en sån fil då funkar det inte. Däremot när man "testat intällningarna" mot webhotellet i DW så säger den "Dreamweawer är anluten"
Så nu får jag göra dessa webbjobb på den trötta gamla...
Samma inställningar funkar på den gamla g 3 an

1
Bevaka tråden