Billig .se-domän?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att göra om en gammal G3 300MHz till en webbserver (just nu så står den dock som reservdator tills jag har råd med en Macbook, men men), och har tänkt köpa till en .se-domän.
Jag har dock ingen som helst koll på hur domänvärlden ser ut. Vilka som är bäst / billigast, osv.

Det jag letar efter är en billig .se-domän. Med möjlighet till många underdomäner som t.ex. forum.mindomän.se.
Vad är era tips och erfarenheter?

Förresten, vet någon ifall MySQL finns till OS 9?

Jag tror Loopia är billigast på domänregistrering.

Är inte helt säker, men ja tror de blir väldigt svårt att hitta mysql till os9. Kankse borde du försöka köra Linux på den, os9 är ju inget bra server-operativ hur som helst.

Okej. Jag kollar in Loopia.

Jag har bara tänkt att ha OS 9 tills jag får mina pengar (om 2-3 veckor). Sen ska jag köpa Tiger och installera det med Xpostfacto, eller vad det heter.

Ursprungligen av ztaafen:

Jag har bara tänkt att ha OS 9 tills jag får mina pengar (om 2-3 veckor). Sen ska jag köpa Tiger och installera det med Xpostfacto, eller vad det heter.

Du lär få ut en hel del mer prestanda om du kör Debian eller någon annan linuxdist istället, förutom att du sparar en del pengar.

• Oregistrerad
  • 2006-10-05 18:14

Ska du driva en egen webbserver, så är det bara domännamnet som ska köpas och pekas mot din dator. Subdomäner bestämmer du själv över.

Men jag vill köra en Mac-server, ju. Och med studentrabatt så är inte Tiger så särskilt dyrt.

(Valentino - ja, bara domännamnet, det vet jag)

1
Bevaka tråden