Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde på iBook G3?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lysekil
  • 2006-10-04 18:15

Fått erbjudande om att köpa en iBook G3 (vita modellen) 12" men varken säljaren eller jag som köpare vet vad ett vettigt pris vore, så jag tänkte ta hjälp av er som har lite bättre koll!

Iaf så är det en iBook G3 12" den har lite problem med skärmen så man måste trycka till den ordentligt på ena sidan av trackpaden för att skärmen ska fungera, samt att några tangenter är borta.

Så.. nåt tips på vad den ungefär är värd?

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2006-10-04 18:19

Tillägg: batteritid på ca 8 minuter.

Hur snabb är den? Processor, minne, hd?

Skulle gissa på runt 2000-2500 kr. Verkar ju inte vara i bästa skick.

I det skicket skolle jag ge 1000,- eftersom den är en byggobjekt dvs den måste först fixas.
Om du inte vill köpa den så säg till jag är ochså intresserad. Jag är intresserad och fixa gärna datorer. Jag ha tom tangeter hemma.
Jag sätter priset så lågt eftersombatteriet kostar redan en tusendlapp att köpa. sen vet jag inte om laddaren medföljer eller ej. En ny laddare kostar ochså en tusendlapp.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2006-10-08 17:44

Jag har en iBook 366mhz PowerPC G3 med 320 MB ram, Modell "dasslock", jag gav 600:- spänn men då går den bara att köra på nätsladd. Batteriet är dött! lite info iaf...

1
Bevaka tråden