Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda spel under Win XP på Macintel?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 15:08

Hej på er, undrar lite hur pass bra man kan lira spel under BootCamp/XP på en Macbook Pro 256mb grafikminne, 2gb minne och 2.16GHz.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 16:01

Finns lite olika trådar om detta redan. Så sök... men för att berätta för dig så du slipper söka: Ja, det fungerar sjukt bra.. Kör de flesta spelen på så hög upplösningen skärmen klarar av med fetaste inställningarna utan att det laggar/hackar.

Spelar mest BF och Half Life (CS)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 17:02

Ett spel som Rome Total War borde alltså funka utan problem? Jag har nästan noll koll på spel...
Nu går jag och söker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 18:58

spande in vad det är för spel, mitt svar: absolut!

  • Medlem
  • 2006-10-04 10:57

Ska / Kan / Bör man ta hem grafikdrivrutinerna från grafikkortstillverkaren kanske? Har ju ett Radeon X1600 i min iMac Core 2 Duo. Kan det bli krångel? =P

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 13:09

Nifo: Det ska du inte göra.. kör apples drivrutiner.

  • Medlem
  • 2006-10-04 18:47

Försökte installera Win XP på BootCamp idag, men när installeraren (den till Windows) startat om så kommer jag bara till en blå skärm med en pekare. Sedan nada. Vet att jag fick frågan efter omstarten om jag ville starta med CD-skivan, men jag antog då att installationen skulle starta om. Gjorde man fel där kanske?

/Fredrik

1
Bevaka tråden