Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Sverige lämnar Kista

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 17:15

Enligt en annons i Platsjournalen kommer Apple Sverige att under oktober månad flytta från Kista till Kungsgatan i Stockholm City!!

Tycker du om att ge service och har lätt för att samarbeta kan vi erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete i ett framgångsrikt företag med hög trivselfaktor.
Apple flyttar i oktober till nya lokaler på Kungsgatan i Stockholm.

Spännande!!

Kommer det månne att öppna en AppleStore på Kungsgatan...!?

- Torkel

Edit: Länk!? Se Martin Belak:s inlägg i denna tråd...

Senast redigerat 2006-10-02 18:22

Har du någon länk till informationen? Eller kommer den från pappersupplagan av platsjournalen?

Ursprungligen av Mikael E:

Har du någon länk till informationen? Eller kommer den från pappersupplagan av platsjournalen?

http://platsbanken.ams.se/direkt/14/060911,120040,240916,21,860614.shtml

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 17:25

Under mitt besök i Stockholm under veckoslutet passade jag på att besöka inStore och Macoteket. Trevligt att kunna hitta två välsorterade Macbutiker i centrala Stockholm. Kan det månne vara ett Apple Center på väg till Stockholm? Hur går det med Macoteket och inStore med en Apple Retail Store i stan? Här i London tror jag inte att de vålllat några större problem?

  • Medlem
  • 2006-10-03 17:49
Ursprungligen av bossep:

Under mitt besök i Stockholm under veckoslutet passade jag på att besöka inStore och Macoteket. Trevligt att kunna hitta två välsorterade Macbutiker i centrala Stockholm. Kan det månne vara ett Apple Center på väg till Stockholm? Hur går det med Macoteket och inStore med en Apple Retail Store i stan? Här i London tror jag inte att de vålllat några större problem?

Var ligger inStore?

Ursprungligen av shaft:

Var ligger inStore?

Den ligger precis vid Sturegallerian.

Ursprungligen av crownswe:

Den ligger precis vid Sturegallerian.

Öhh, var?
Butik från gatan?
Passerar där varje...

Ursprungligen av artistfinder:

Öhh, var?
Butik från gatan?
Passerar där varje...

Har aldrig hört om någon Mac-butik som heter InStore. Men han menar kanske inLife Concept Store, som enligt deras hemsida ligger på Sveavägen 35-37.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-10-06 16:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har aldrig hört om någon Mac-butik som heter InStore. Men han menar kanske inLife Concept Store, som enligt deras hemsida ligger på Sveavägen 35-37.

Eller inWarehouse Store som ligger på Birger Jarlsgatan 6 (samma gata som Stureplan)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 01:22

TZW, (...och Björnström)

Jag hade visserligen inte sett den tråden innan, men den är snart 1,5 år gammal och lite (om ens något) har skrivits sedan dess i ämnet, så visst tycker jag det är en ny, het, nyhet!!;)

- Torkel

Det har väl varit spikat i 1.5 år såvitt jag vet - inte direkt någon himlastormande nyhet.

Något som däremot inte diskuterats lika mycket är den där 280m2 "demolokalen" i gatuplan som Apple har skapat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 18:39

Kungsgatan, är det till PUB huset dom flyttar eller?? en kombo av kontor & butik?

  • Medlem
  • 2006-10-02 19:32

Då Apple just byggt upp en supportavdelning i Stockholm så tycker jag det är underligt att man flyttar verksamheten till dyrare lokaler (förutsatt att Kungsgatan är dyrare än Kista vilket är underligt om så inte är fallet). Supportavdelningar tar ofta stor plats.

Ursprungligen av MP:

Då Apple just byggt upp en supportavdelning i Stockholm så tycker jag det är underligt att man flyttar verksamheten till dyrare lokaler (förutsatt att Kungsgatan är dyrare än Kista vilket är underligt om så inte är fallet).

Kungsgatan är dyrare än Kista men inte så mycket dyrare, ett centralare läge betalar sig snabbt, speciellt om de ska dema och hålla kurser för sina återförsäljare och presumtiva kunder som nog hellre beger sig till Kungsgatan på 10 minuter än åker 30 minuter till Kista .

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-10-03 09:01

Man kanske äntligen har fattat att man måste komma närmare kunderna.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 17:44

Apples hus i Kista är så fruktansvärt fult. Ett företag som Apple ska inte sitta i ett ruckel i utkanten av ett industriområde, dom ska finnas mitt i city.

Inte precis Stureplan direkt....

1
Bevaka tråden