Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Docknings-station till MacBook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 02:26

Tjena, ska inhandla en Svart MacBook under närmasta tiden och skulle behöva en dockstation.. Det är rätt smidigt om man kommer hem med datorn varje dag och man vil slippa koppla om.

http://www.bookendzdocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_13_MacBook_Black.html

Såg den här och undrar om någon har eller har haft en dylik?... På bilderna verkar det som om kvaliten är utav den sämre typen, finns det några alternativ? Om någon har haft , Pros vs Cons ?

MVH// Jocke

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 14:12

Det känns som om några av de där kontakterna ganska snart kommer börja glappa om man inte är väldigt försiktig med att ansluta och ta loss MacBooken...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 14:24

Jag har icurve-ställ och en USB-hub. Med strömkabeln ger det två sladdar att koppla in, inte så jobbigt.. iofs har du extern skärm tillkommer ju den, men det blir mycket snyggare. Bara ett förslag

  • Oregistrerad
  • 2006-10-02 17:43

Shandar, mjo, det är därför jag frågar om någon har haft något liknande:P
jberg, jo icruve är ett alternativ... Jag planderar att stationärt ansluta:
-Ström
- Tangentbord
- Mus
- Högtalare
- MP3-Spelare
- Nätverk
- Skrivare
- Joystick

Visst vissa klarar man sig med en USB-Hub men resten blir massa kablar. blir åtminstonde 4 att ansluta till datorn...hade sett bättre ut med dockstation tror jag, istället för massa lösa kablar.,

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 23:03

Faktum är att fyra kablar går väldigt snabbt att trycka i och buntar man ihop de kablarna man vet att man inte kommer ta med sig när man packar ihop datorn kan man få det att se hyfsat organiserat ut. Här är min dator med el, nätverk (vi får inte använda WLAN! GRR!), hårddisk och högtalare. Personligen tycker jag det ser bättre ut så här än om man hade haft den där stora svarta dockningsstationen bredvid.

Sorry för den kassa mobilkameran, det är allt jag har i kameraväg just nu.

Bookendz adaptern som nämns i första inläggat skulle jag vara lite tveksam till att köpa - titta noga på bilden så ser du att nätkontakt och nätverk har bytt plats
http://www.bookendzdocks.com/Docking...ook_Black.html

Här kommer en bild innan de upptäcker felet själva.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 08:45

jonasbrot: är det inte så att den saknar nätkontakt? så att man iaf får använda sin egen magsafe?
det verkar vara från vänster i bild: hörlur, line-in, usb, usb, FW, skärm och nätverk...

Noll koll kokosboll:)
Jag har sett fel

Men då får man ändå sätta i magsafe manuellt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 13:41

Jag blir lite irriterad på Apple om de inte låter andra tillverkare använda Magsafe-kontakter. Jag har en Kensington-laddare köpt till min gamla PB G4, där skulle det bara vara att byta kontakt om Apple släppte designen. Just nu är det bara skrot (PB:n blev stulen).

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 22:13

Det är så jäkla störigt när man är van vid en dockningsstation med IBM... Så jäkla praktiskt... Hade apple kommit på något som är lika stiligt och funktionellt som iCurve, och dessutom få den att fungera som docka, då jäklar
Det är apple vi talar om, vardagsmat för dem ju!

Jao den finns i vit också, den svarta vart bara redigerad svart i PS, blir hur fult som då ju

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-06-20 18:07

är en då sugen på en sonder någon som har testat? man har ju hur mycket sladdar som helst!

1
Bevaka tråden