Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alfred Hitchcocks "Fåglarna" IRL

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg den här filmen för ett halvår sedan, men hittade igen den nu. Helt galet.

http://video.yahoo.com/video/play?vid=efd6e4b1b519baebab4f1514f8652f60.632761#

Jag lovar att jag inte ska göra några fler inlägg med filmer idag

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-01 20:45

Galet, sa Bull.

Du får gärna göra fler inlägg - om de håller samma klass.

Man kanske skulle ha gjort en enda tråd för roliga/underhållande filmer istället.

Någon moderator får gärna åta sig det och slå ihop denna tråden med "Nästan äkta magi" och hitta på en vettig rubrik. Så inte loungen svämmar över

Annars kan det få vara så här också. Mig spelar det ingen roll.

Åter till fåglarna. Jag undrar vad de håller på med? Är det för att det är det ända trädet i närheten med löv på eller? Mycket underligt beteendemönster.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-01 21:13

Min helt egna ospännande teori:

Fåglar är flockdjur, och om en vill flyga till trädet så gör alla det. Om en vill lämna trädet så gör alla det. Liknande scener har jag sett då skator håller på och tramsar sig, men då utan träd som böjde sig av tyngden.

Hade ju helt klart varit mer "WOW!" med en förklaring i stil med filmen The Core, som är en känga i baken på allt vad vetenskap heter.

Flockbeteenden är intressantare än vad många tror vid en första anblick. Se bara på hur ungdomar i flock beter sig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-01 23:46

Jag skulle nog gissa på att det trädet/busken är det enda som är stort nog och som samtidigt erbjuder lite skydd. Alla träd har ju tappat sina löv och sen erbjuds man lite bättre skydd i flocken än som ensam fågel, ungefär som tonfisk i stim.

1
Bevaka tråden