Bakgrundsbelysningen går ner automatiskt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 20:51

Hej!

Sitter här med min nya mbp och är ganska nöjd hittills men har en del funderingar...
När bakgrundsbelysningen går på automatiskt så är den alltid i steg 1 på svagaste oavsett vad jag valt innan sen drar jag upp max ljusstyrka på skärmen samt på bakgrundsbelsyningen men sen går den ner automatiskt kort efter både skärmen och belysningen så jag får dra ut den igen ? ska det vara så kan ej svara på om det händer hela tiden men är det ett bugg eller? fattar inte riktigt blir det så ibland eller ?

Fattar nada nu sätter jag den på max sen går den efter ett tag sen går den upp sitter i ett bäcksvart rum ?? orkar mer fel! spelar sitt eget liv eller samtidigt ska den ju känna av hur starkt ljuset är men... kan man ställa in att den alltid ska vara på max vid mörkt eller hur funkar det?

Här är två bilder på de ställen man kan påverka ljussyrkan.

Bild 1.
Systeminställningar -> Bildskärmar
Här kan du trycka ur alternativet då den ändrar belysningen automatiskt efter omgivning. Efter det är klart kan du dra den hur du vill och den kommer att stanna där om det inte är något fel.

Bild 2.
Systeminställningar -> Strömsparare -> Alternativ
Här kan du trycka ur alternativet som gör att den sänker ljusstyrkan 50% innan skärmen släcks helt för att spara el.

1
Bevaka tråden