Penna för inskanning av längre texter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 21:38

Har sökt efter tips om inscanningspennor (eller vad de nu heter) typ som C-Pen. Alla trådar verkar dock handla om att scanna in väldigt korta texter typ som OCR och liknande.

I mitt fall är jag ute efter en mojäng att ha då jag läser alla mina hundratals studieböcker och ska ta ut det viktigaste från dem. I vissa fall innebär ju detta att jag endast tar ett par rader, men ibland kan det ju bli hela stycken eller t.o.m. helsidor. Vill alltså inte ha en scanner som scannar in en hel sida åt gången, det blir ju oftast för mycket, men jag skulle samtidigt vilja ha något som klarar mer än bara något så litet som en OCR-text eller någon rad.

Har läst att C-Pen 10 fungerar bra till mac men finns det inte någon lite "värre"?

Senast redigerat 2006-09-26 21:59
  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 22:16

Såg nyss att Apple säljer "Iris Pen Express". Så mina alternativ verkar ju vara antingen denna eller C-pen 10. Någon som har erfarenhet av båda? Är alltså främst ute efter något som lätt kan skanna in text, inte små OCR-stycken . . .

• Oregistrerad
  • 2006-09-27 13:00

Suck. C-pen 10 verkar ju inte gå att köpa längre och Irispen verkar ju, utifrån en recension jag nyss läste, vara mer eller mindre värdelös. Finns det verkligen ingen bra iskanningspenna som fungerar med mac? Konstigt att C-pen har släppt en version som heter 20 men där Macstödet försvunnit. Utvecklingen går bakåt...

• Oregistrerad
  • 2006-09-30 16:59

Kom igen, hjälp mej!

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-30 17:05

C-Pen 600?

Citat:

Systemkrav för Mac: Dator utrustad med IR-port och inbyggd support för IdDa, samt något av operativsystemen, OS 8.6, 9.0, 9.1 eller OS X.

http://www.dantek.se/html/cpen600b.htm

• Oregistrerad
  • 2006-10-02 16:07

Jo fast vem har en dator med ir-port?

Ursprungligen av oskarrr:

Jo fast vem har en dator med ir-port?

Alla som har en ny Mac med fjärrkontroll?

• Oregistrerad
  • 2006-10-03 09:49
Ursprungligen av Hagelin:

Alla som har en ny Mac med fjärrkontroll?

Aha! det visste jag inte. Så alla med Front Row kan alltså använda en sånhär penna? Trevligt. Å jag som trodde att hela IR-grejen var mer eller mindre borta. Där ser man

Ursprungligen av oskarrr:

Aha! det visste jag inte. Så alla med Front Row kan alltså använda en sånhär penna? Trevligt. Å jag som trodde att hela IR-grejen var mer eller mindre borta. Där ser man

Den inbyggda IR-porten funkar bara med Applefjärren tyvärr.

1
Bevaka tråden