Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hosting (flv)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på mycket med film och kommer publicera en hel del film i flashformat som progressive download. Då behöver man bara lägga det på en vanlig webserver nämligen. Det jag nu undrar är om någon har tips på en bra aktör på marknaden som kan erbjuda serverplats och trafik (cirka 200 GB i månaden) till ett rimligt pris och som är pålitlig.

Jag vill alltså inte ha plats att installera min egen server, utan de står för allt tekniskt och det enda jag vill ha är ett ftp-konto att ladda upp mina filer till. Någon som vet?

Eller har ni andra förslag på lösningar kanske?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-09-26 19:35

Kolla in www.surftown.se
Har själv kört dom i tre år och det har funkat kanon, bra priser och utrymme.

Oj, det var inte lite trafik du. Har en känsla av att surftown kan bli lite gnälliga om du belastar ett vanligt webbhotellkonto med så mycket. De lär inte gå med på det för en hundring i månaden iaf.

Det bästa är nog att ta kontakt innan i så fall. Iom att det blir mycket trafik = mycket besökare så kanske de kan tänka sig att gå ner lite i pris om de får synas på sidan.

Ursprungligen av irrelogical:

Oj, det var inte lite trafik du. Har en känsla av att surftown kan bli lite gnälliga om du belastar ett vanligt webbhotellkonto med så mycket. De lär inte gå med på det för en hundring i månaden iaf.

Det står ju faktiskt 'fri trafik'. Om nu det är ett argument som gör att kunden bestämmer sig för dom så får dom väl står för sin del av dealen. Annars är det väl falsk marknadsföring. Eller?

/David

Ursprungligen av David Slättne:

Det står ju faktiskt 'fri trafik'. Om nu det är ett argument som gör att kunden bestämmer sig för dom så får dom väl står för sin del av dealen. Annars är det väl falsk marknadsföring. Eller?

/David

Det finns hur många webhotell som helst som skyltar med "fri trafik" men det betyder väldigt lite i praktiken. Skulle vi flytta 99mac (som har strax över 400GB trafik och regelbundet sänker tre Xserve G5 webbservrar) till Surtown skulle vi åka ut direkt med följande hänvisning:

Surftown har som utgångspunkt fri trafik på alla Webbhotell. I händelse av missbruk förbehåller sig Surftown dock rätten att upphäva Kundens Abonnemang eller att begränsa Kundens bandbredd. Till missbruk räknas exempelvis överträdelse av reglerna kring innehållet på webbsidor/Webbhotell, se punkt 6 ovan, samt då sådan överträdelse orsakar oproportionerligt stor trafikbelastning.

Rent praktiskt menar man nog att 99,9% av alla kunder aldrig behöver tänka på trafikavgifter. Den tiondels procent som drar mycket bandbredd inser ganska kvickt också att det kommer kosta pengar.

Jag vet att exempelvis Bloggtoppen.se åkte ut från B-One med ovanstående motivering. Dom skrev: "29 April 06: Efter flera dagars nertid är Bloggtoppen nu tillbaka, vi fick skaffa ett nytt hem eftersom vår förra hyresvärd (B(luff)-one) stängde av oss utan att meddela i förväg. Anledningen var visst att vi stört grannarna för mycket, haft fest med för många inbjudna skulle man kunna säga."

Finns inte en chans att du kör Surftown med 200GB i månaden trafik.
Vad har du för budget och krav förutom snabb lina, snabb server och trafikmängden? Du är inte intresserad av en egen server?

PS. Du har inte jobbat på Boo.com va? (känner en kille med samma namn...)

  • Medlem
  • 2006-09-26 22:09

Ta en titt på de här:
http://www.dreamhost.com/shared/comparison.html

Du kan ofta enkelt hitta bonuskoder också, då blir det ännu billigare. e är bra att ha att göra med, nackdelen är att din bandbredd kan begränsas av atlantkopplingen om det mesta aav din tilltänkta publik är i Europa samt att dina upload-tider blir lite längre.

/hpe

Maila surftown, nämnde 200 GB och fick följande mycket intressanta svar:

"Hej David,
Tak for din mail.

Jeg vil foreslå et Webhotel Premium med 10GB plads til 249/mån + moms
Se evt:
http://www.foretag.surftown.se/default.asp?docid=39b37680-787d-4c76-96e9-30e4fcd059bf

Mvh

Thomas K.
Surftown Support"

Mkt konstigt med tanke på paragrafen innan.

Nope jag var inte med i boo.com, även om det säkert hade varit en skön period ett tag

Jag har ingen specificerad budget, vi utvärderar olika alternativ. Några andra egentliga krav har jag faktiskt inte, vi ska bara slippa bry oss om underhåll, att det alltid ska ligga upp osv..

Passa er för Surftown. Lång historia kortfattat, de är dumma i huvet.

1
Bevaka tråden