TNT - vad håller dom på med?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-09-26 17:06

Väntar ivrigt på min nya iMac och håller koll på var den befinner sig med hjälp av TNT:s tracking-funktion.

Men nu har det stått så här i snart ett och ett halvt dygn:

25 Sep 2006 05:31 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Vad gör de Arnhem efetrsom paketet verkar ha fastnat där. När kan jag förvänta mig att få datorn. Nå'n som vet!?

Ett annat problem med TNT (och andra fraktfirmor) är att man måste vara hemma dygnet runt i en vecka för att kunna ta emot ett paket. Har man inte turen att vara hemma när de ringer på kan det vara ett rent helvete att få tag på paketet. Bästa är att be om att få paketet levererat till jobbet om man kan det.

Efter en massa tjat konstaterade Apple att min iMac var "lost in transit" och skickade en ny. Så.. bäst att passa sig om man vill få sitt paket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-26 21:14

sidan visar senaste passerade punkt vilket i ditt fall är arnhem och från den till din närmaste terminal går den med stor sannorlikhet med lastbil. har för mig att min MacBook tog tre dygn på sig från holland till stockholm..

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-26 22:58

Hela konceptet med hemleverans är sjukt. Hela idén verkar gå ut på att folk inte förväntas ha nåt bättre för sig än att gå hemma och vänta på att budet ska dyka upp. Då föredrar jag att åka till posten och hämta mitt paket när det passar mig.

Till saken hör ju dock att både UPS och TNT har ringt mig och varit hyggliga nog att leverera till min arbetsplats fast jag alltid angett min hemadress.

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-27 15:30

Kan man hämta upp paket själv på postterminalen? Skickat med TNT..

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-09-28 01:27

Buuääääääääh...

Ingen iMac idag heller, trots att det stått "out for delivery" sedan tidigt imorse.

Vid en koll nu på kvällen så står det istället att min adress är felaktig och att de inte kunnat leverera paketet.

Dubbelkollar adressen, och den är helt korrekt. De har väl inte orkat leta, helt enkelt.

Efter ett telefonsamtal till TNT i Göteborg så lovar de dock att göra ett nytt försök imorgon, och ringa mig om de inte skulle hitta.

Man får hoppas på det!

Ursprungligen av jbn:

Kan man hämta upp paket själv på postterminalen? Skickat med TNT..

Nej, Apple förbjuder TNT att avlämna paket vid postterminaler. Det ska vara direktleverans. Det har väl att göra med ansvaret om något skulle gå fel antar jag. Om du lär känna din budkille så kan ett och annat lösa sig, men egentligen får de inte leverera till annat än uppgiven leveransadress. Sen är det värt att tänka på att det är en härva av underleverantörer som kör ut paket åt de stora firmorna...

Ska den adressen ändras måste du vända dig till Applestore.

Visst är det jobbigt att gå runt hemma och vänta på paket. Man kan knappt gå och hämta tidningen för då riskerar man att missa påringningen.

1
Bevaka tråden