Personalköp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Min fru fick häromdan veta att det vankas personaldator på hennes jobb och att det kommer att finnas mac-alternativ för de som vill ha det!
Hur går sånt till? Är det upp till nån ickevetande kanslinisse att välja ut vilka modeller som ska erbjudas personalen, eller har Apple nån typ av rekommendationer vid sådana här tillfällen?

Jag är jättesugen på att ta reda på mer information om detta, men frugan vill inte vara för påstridig i frågan...

Mvh Jakob

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-26 10:18

Det är olika på olika arbetsplatser. Är det större företag så är det väl kanslinisse och leverantören som gör upp om färdiga paket, medan det på mindre företag kan vara betydligt friare. Där jag själv jobbar konfigurerades inköpen efter våra egna önskemål.

Sista chansen. Snabba er nu, för ALLIANSEN (sic) ska tydligen döda personalköpsgrejen.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-26 12:00

Alliansen? Att personalköpen (med rätta) bör självdö har väl varit bestämt länge.

Jo, det har ju bara varit en tidsfråga. Oavsett vem som suttit i regeringen hade personalköpscirkusen dragits in under den kommande mandatperioden, i och med att det ursprungliga målet om folkbildning för länge sedan uppnåtts och det hela urartat till en ren leksaksförmedling. Men passa på ni som kan, billigare datorköp än så kommer ni nog inte att kunna göra på ett bra tag...

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-26 13:35

Jag väntar på en MBP 15" som jag beställde via min mamma.. Rätt trevligt för 11.000.. Sedan kan man köpa den efter hyrperioden för en 3-4.000..

1
Bevaka tråden