Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight hittas inte längre

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-25 07:10

Hej!
Det verkar som min inbyggda iSight i min Macbook har försvunnit sig tyvärr. Jag har ju använt den då och då tidigare så har inte riktigt tänkt på det förrän igår. Photo booth säger att den inte finns eller används av ett annat program. iChat säger jag inte har någon inkopplad och den synns inte i Systeminformation under usb.

Det jag provat hitills utan framgång är följande (efter lite sökningar på google).
Safe reboot.
Slänga upp ett adminkonto, reparera rättigheter, logga in som nya admin.
Nolla PMU

Tydligen är det så att för många har den slutat fungera men syns i systeminformation. Det får nog bli att ringa apple supporten senare idag och härja lite. Saken är den att jag har inte riktigt tid/ork att göra en 'erase and install' så är det något som vet om man kan slippa det steget (som jag gissar dyker upp hos supportpersonen)?

Eller ännu bättre, någon som varit i samma sits och löst problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-26 13:09

Kan ju uppdatera med att inget dyker upp vid maskinvarutest med installationsskivan (dvs inget varningsmeddelande men heller ingen indikation på dess existens).

En erase and install på originaldisken är gjord så nu återstår det nog bara att lämna in den var kön är kortast i gbg...

sök här på 99mac. Detta problem har diskuterats för inte allt för många dagar sedan. Och det löstes. Med lite tur ditt löses också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-20 00:21

Glömde att posta mer info här. Det var iSighten som gett upp och fick bytas ut.

1
Bevaka tråden