Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämplig 20"are?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-23 16:33

Jag skulle behöva en macvänlig skärm, gärna 20 tum till min macmini dual.
Har ni några tips på bra skärmar relativt billigt.
Jag vill arbeta med grafik, film, dvd, m.m

Vad har ni för skärm?
SJälv har jag börjat små kika på Samsungs modeller.

Jag har nyligen köpt Samsung 205BW. är väldigt nöjd, det disskuteras lite i denna tråden:

http://www.99mac.se/bildskaermar-och-grafikkort/99481-bra-och-ej-foer-dyr-19-20-skaerm-2.html

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-23 18:25

Såg att du köpte en Samsungskärm. Är du nöjd med den? Jag har just nu en neovo skärm. Den är ganska suddig, blir skarp på pc men inte till mac. Jag vill hälst ha en bra skärm till grafik o dvd film. Vad har du för dator?

Jag kör 2st 205BW till en PowerMac G5. båda sitter på samma grafikkort, DVI + ADC. Funkar jättebra och jag är väldigt nöjd med bilden.

Jag har också en 205BW. Är extremt nöjd med den!

samsung :-)

Jag är också väldigt nöjd med min samsung trots de bekymmer jag har med den

Underbar bild och ett härligt format, var lite tveksam att byta till widescreen, men det var det bästa jag gjort (i datorväg i alla fall)

Mvh
"Gusten"

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-24 17:56
Ursprungligen av Gusten68:

Jag är också väldigt nöjd med min samsung trots de bekymmer jag har med den

Underbar bild och ett härligt format, var lite tveksam att byta till widescreen, men det var det bästa jag gjort (i datorväg i alla fall)

Mvh
"Gusten"

Vilka är dina nackdelar?

Läs i tråden jag länkade till ovan, där skriver han..

Samsung 204B till macmini dual på jobbet. Mycket nöjd. Då jag jobbar med mycket med textdokument är Wide Screen ganska värdelöst (för samma pris) 1200x1600 är bättre för mig än 1050x1600 med minimal prisskillnad

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-25 19:48
Ursprungligen av DrBoar:

Samsung 204B till macmini dual på jobbet. Mycket nöjd. Då jag jobbar med mycket med textdokument är Wide Screen ganska värdelöst (för samma pris) 1200x1600 är bättre för mig än 1050x1600 med minimal prisskillnad

Nu blev det intressant. Fungerar din skärm med macmini på 1200x1600 utan prestanda försämringar?

Vad är bäst? Widscreen 20 tum eller vanlig 20 tummare?
Man får som sagt mer skärm utan widescreen.

Eftersom det är modernt att ha widescreen, blev jag nu lite förvirrad.

Ursprungligen av Matteus:

Nu blev det intressant. Fungerar din skärm med macmini på 1200x1600 utan prestanda försämringar?

Vad är bäst? Widscreen 20 tum eller vanlig 20 tummare?
Man får som sagt mer skärm utan widescreen.

Eftersom det är modernt att ha widescreen, blev jag nu lite förvirrad.

Vad menar du med prestandaförsämringar? En mini klarar av driva en skärm i 1920*1200 utan bekymmer.

Vad som är bäst är en smaksak. En widescreen har 1680*1050 och en vanlig 1600*1200. Så frågan är vart man behöver flest pixlar- på bredden eller på höjden?

på bredden tack!

efter att nu kört widescreen ett tag så känns "vanliga" skärmar väldigt trånga på bredden även om de är stora och fina med hög upplösningen så känns det som de har mindre med plats... subjektivt? javisst!! men det är så jag upplever det..och jag vill inte gå tillbaks och köra "vanlig" skärm igen om jag kan undvika det.

som sagt jag har pladdrat tillräckligt om mina bekymmer med Samsung 205BW i den åvan inlänkade tråden...

Mvh
"Gusten"

1
Bevaka tråden