Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En hel rad döda pixlar på MBP

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-09-21 18:31

När jag kom hem idag upptäckte jag till min förskräckelse att min Macbook Pro 15" har fått döda pixlar. En ljusblå linje syns till höger om mitten på skärmen, uppifrån och ned, 1 pixel bred som det ser ut.

Har startat om och den försvinner inte. Har försökt en halvtimme med widgeten som ska kunna lösa pixelproblem men inget resultat. Vad göra? Är det bara att ringa Apple och hoppas på att få datorn utbytt? Det här är ju inte en död pixel utan 900 stycken...

Det problemet händer det att bärbara datorer drabbas av. Oftast repareras det helt och hållet på garantin. Ring Apple så hjälper de dig.
http://www.apple.com/support/contact/phone_contacts.html
0771 199 519

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-09-21 23:01

Tack! Killen i den andra tråden hade precis samma fel som jag. Bara att ringa Apple och hoppas att de hjälper till då. Byter de bara skärmen eller får man en ny dator?

Ursprungligen av gurne:

Tack! Killen i den andra tråden hade precis samma fel som jag. Bara att ringa Apple och hoppas att de hjälper till då. Byter de bara skärmen eller får man en ny dator?

99,99% säker på att de byter skärmen.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-22 20:33
Ursprungligen av gurne:

Tack! Killen i den andra tråden hade precis samma fel som jag. Bara att ringa Apple och hoppas att de hjälper till då. Byter de bara skärmen eller får man en ny dator?

Jag vet, killen i "den andra tråden" var jag.

Troligen byts bara skärmen. Så brukar de göra.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-09-22 07:19

OK, det låter ju skönt. Har nyss fått datorn och precis installerat allting så som jag vill ha det så jag vill gärna slippa göra om den proceduren.

Ett tips. Försök få det så att servicestället beställer hem skärmen och sen får du lämna in datorn när allt finns på plats och de har tid att laga den. Jag har själv gjort misstaget att lämna in en dator med ett uppenbart fel och sen fått vänta på den i veckor för att reservdelarna tog tid att få hem. Datorn var inte mer trasig än att det gick att använda den.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-11-03 21:44
Ursprungligen av Rickard A:

Ett tips. Försök få det så att servicestället beställer hem skärmen och sen får du lämna in datorn när allt finns på plats och de har tid att laga den. Jag har själv gjort misstaget att lämna in en dator med ett uppenbart fel och sen fått vänta på den i veckor för att reservdelarna tog tid att få hem. Datorn var inte mer trasig än att det gick att använda den.

Tack för det tipset! Jag lämnade in den och de beställde en ny skärm (som tydligen var restnoterad) och skulle höra av sig igen när den kommit in. Nu har det gått 2 veckor utan att jag har hört något och det hade ju varit segt och osmidigt att vara utan datorn under den tiden.

1
Bevaka tråden