Nätaggregat till PowerMac G4 MDD 1.42ghz?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-09-21 02:23

Nån som har koll vart man kan hitta nätagg till en mdd dual 1.42ghz?

Proppen i lägenheten gick då jag satt framför datorn och går igen så fort jag kopplar in macen i jacket, samt att i samma veva klickar det till från datorn...

Kan inte tänka mej att det ska vara annat än nätagget, eller nån som har nån annan idé?

Är du elkunning och inte använder ADC skärm så kolla på xlr8yourmac.com om att anpassa ett atx aggragat till mdd mac. (ADC skärmar kräver 28V spänning som inte finns i ATX)

ebay kan ha aggregat annars tar Apple ut mycket höga priser för sina reservdelar.

Det kan vara värt att lämna in den till en Apple repatatör och betala 500 för en diagnos. Är det moderkortet som är paj så kostar det lika mycket som en minimac.

Går säkringarna så är det orsakat av en kortslutning någonstans. teoretiskt skall allt vara skyddat av flera nivåer av säkringar så att en del inte river med sig andra när den går sönder men det händer att man får dominoeffekter. Varje gång du skruvar i en ny säkring och provar så skickas det ordentliga strömpulser som kan (men behöver inte) orsaka ytterligare skador

En Apple Service Provider har ju tillgång till alla reservdelar - kontakta LAN-Master eller någon av dina lokala verkstäder.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-09-21 19:55

Ingen som tycker att det är konstigt att det klickar till i datorn (kan la inte vara från något annat än nätagget som klickar) ?
Eller dom kanske kan göra så då dom är trasiga...

Men de blir nog att försöka fixa ett nätagg så jag kan testa iställe för att gå till rep där det kostar massor.... Eller ingen som vill köpa?

Kan det vara nätsladden kanske?

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-09-25 12:27
Ursprungligen av Alphonze:

Kan det vara nätsladden kanske?

Är det så enkelt kommer jag gå i taket av lycka!
Att jag inte tänkt på att testa det! Ska bara fara på ica då först och köpa en förpackning säkringar så man inte sitter helt strömlös om det inte löser problemet.

Rapportera hur det går.

Hur går det?

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-09 23:28

Testat de nu för att jag blitt less pc'en. Ingen framgång där med kabeln.

Slet ut nätagget ur burken utan mammaplankan inkopplad och fick samma resultat, proppen gick...

Så jag är nu säker på att det är nätagget iaf.
Ska försöka styra ett beggat nätagg till burken då.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-11 02:15

Konstigt att dom på inlife i stockholm trodde ett nätagg skulle gå på 4 000 medans grafit i luleå var inne på 1 800 - 2 000....

Ursprungligen av Gadd:

Konstigt att dom på inlife i stockholm trodde ett nätagg skulle gå på 4 000 medans grafit i luleå var inne på 1 800 - 2 000....

Sjuka priser...

Du har inte möjligheten att köpa ett vanligt nätag som möter de specifikationer som krävs?

reservdel + jobb?

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-16 15:20

Dom priserna dom sa på inlife var för bara nätagget.

Men det har löst sig!
Vann en auktion på ebay och fick betala 152sek för det! Frakten gick dock på 17euro så totalsumman blev 350kr, helt ok!

nätagg kostar 1155:- + moms utan jobb i lund

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-17 18:21
Ursprungligen av smukcok:

nätagg kostar 1155:- + moms utan jobb i lund

Skumme att man får så pass många olika bud på ett nätagg.

• Oregistrerad
  • 2006-10-18 03:23

Jag har ett agg på hyllan....

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-18 04:02
Ursprungligen av Frodo:

Jag har ett agg på hyllan....

MEN! Så det är dax att du säger det först nu!

Kom att tänka på en sak bara, då jag köper detta från tyskland... Är det några skillnader i elnäten där? Tänkte så man inte bränner nätagget de första man gör eller så?

Tyskland bör köra med 220-240V som vi här i Sverige gör, samt 50Hz...tror jag iaf.

Tror att det är stnadard i hela Europa.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-18 21:02
Ursprungligen av apple4ever:

Tyskland bör köra med 220-240V som vi här i Sverige gör, samt 50Hz...tror jag iaf.

Tror att det är stnadard i hela Europa.

Låter ju kanon, får testa det snart! Killen hade fått mina pengar nu, så blir jag inte blåst så bode de komma innom ett par dagar, mest troligt mån då skulle jag gissa dock

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 15:57

Jag antar att mitt också pajjade nyss.
Jag satt och jobbade, och plötsligt så stängdes datorn av, och går inte att starta igen.
Eller kan det vara moderkortet?

Frodo har PM.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 16:45

Tackar för infon Frodo. Töm din PM-korg, för den är full.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-19 19:34

d-boy eller frodo, nån av er som kan kolla vad det är för rev på erat nätagg?
Såg just att detta som jag väntar på är ett rev B, och det jag har är ett rev A.

Här är det föresten: http://www.ebay.se/viItem?ItemId=140039848168

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-19 21:12

Min är också rev A.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-19 23:37
Ursprungligen av d-boy:

Min är också rev A.

Undra vilka rev b kom med då... Hmm tänk om de skulle vara ett tystare nätagg, då skulle jag bli galen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-21 16:02

Nu har jag installerat mitt nätagg som jag köpte av Frodo, och allt fungerar igen.
Tackar och bockar!

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-25 13:01

Fasen har inte fått mitt nätagg ännu, killen skulle maila kollinummer igår...

Undra om man har blitt blåst av en tysk? De skulle vara pinsamt...

Senast redigerat 2006-10-25 13:15
  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-26 10:54

Woho! verkar som mitt har kommit nu! Tanten sa att de låge någe papper hemma, men jag litar dock inte 100% på henne så jag får se då jag kommer hem

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-10-26 19:54

JAAAAAAEEEEE!!!!

Nu lever den! Fasen aldrig fattat hur rapp osx är på denna dattan igentligen, suttit vid pc'en nu i en månad ungefär. Fasen vad allt flyter på och är fiiiint! )

• Medlem
  • Solna
  • 2008-01-04 00:39

Nån som har ett nätagg till 1,25 GHZ MMD?

1
Bevaka tråden