PB 12" nu eller MB om en månad?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 19:23

Apple har senarelagt leveransen av min MB med en månad, det är mer än jag står ut med. Jag undrar dock om jag ska köpa en PB 12" nu istället? Från den näst senaste generationen och med 1,25GB minne. Näst sista generationen (från april 2005).

Vad är ett rimmligt pris?
Är den varmare än MB?
Hur är bateritiden? (battaeriet är såklart nytt med tanke på utbytesprogrammet)

Det mindra formatet och vikten tilltallar mig, och bakgrundsbelysningen på tagentbordet. Men är det värt det eller ska jag försöka leta reda på en MB på annat sätt?

Senast redigerat 2006-09-19 21:08
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-19 19:25

Jag röstar för PowerBooken!

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-19 20:47

MacBook alla gånger. Det är som jänkarna säger: "No contest".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 20:48

12" PB har inte bakgrundsbelysning. 15" PB har det.

Min 12" har 3-4 timmar batteri beroende på vad jag gör (halvår gammalt batteri).

MB kommer med glossy skärm. PB har inte glossy. Ta reda på hur du gillar detta (jag gillar inte glossy).

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-19 20:52

Macbook vilken dag som helst.
Finns det ingen butik som har på lager?

• Oregistrerad
  • 2006-09-19 21:07
Ursprungligen av Bijan:

Macbook vilken dag som helst.
Finns det ingen butik som har på lager?

Jag tycker 13,3 tum widescreen är en lite för stor dator.

Om någon hittar en butik vore det juste, men problemet är att de omöjligt kan slå 10% rabbat och en iPod för 50kr...

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-19 21:09

powerbook nu, macbook pro i framtiden

Jag skulle idag inte ens ta en PowerBook om nån kastade den efter mig. MacBook är SÅ mycket snabbare och bättre i i stort sett allt. Det är liksom inte ens nära.

Men hur din order kunnat bli senarelagd en månad begriper jag inte. Jag har läst om de som beställt 13/9 och som skickades bara nån dag senare. Har du anpassat datorn med större HD eller sånt?

• Oregistrerad
  • 2006-09-19 21:38
Ursprungligen av Rickard A:

Jag skulle idag inte ens ta en PowerBook om nån kastade den efter mig. MacBook är SÅ mycket snabbare och bättre i i stort sett allt. Det är liksom inte ens nära.

Men hur din order kunnat bli senarelagd en månad begriper jag inte. Jag har läst om de som beställt 13/9 och som skickades bara nån dag senare. Har du anpassat datorn med större HD eller sånt?

1024mb RAM

• Medlem
  • 2006-09-19 21:19

macbook macbook macbook
(PB 12" blir dessutom med flitig användning lika varm som en macbook - fast PB 12" har ljudligare fläkt - jag vet, det står en alldeles bredvid mig) PB 12" är liten och söt, passar bra för min sambos dagliga surfrunda, men för dagligt arbete i flera timmar - nja...

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-19 21:49

Jag föreslår att du ändrar din order till en standard maskin och kompletterar med minne från random datorbutik.
Macbooken är såå mycket bättre än powerbooken i ren prestanda.

• Oregistrerad
  • 2006-09-19 22:11
Ursprungligen av Bijan:

Jag föreslår att du ändrar din order till en standard maskin och kompletterar med minne från random datorbutik.
Macbooken är såå mycket bättre än powerbooken i ren prestanda.

Jag ska försöka ringa imorgon och tvinga dem att skicka en vanlig maskin nu och uppgradera den senare vi tillfälle.

1
Bevaka tråden