Leverans på kvällen?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har en aning om Poståkeriet/DHL/TNT levererar på kvällstid (efter 18)? Jag skulle få min nya dator idag och den har inte kommit ännu. Suck. Löfte på försening på löfte på försening... Jag får i alla fall en ny dator - det är bra som attan!

Ja, kanske ska tillägga att den är skickad från Macoteket i STHLM. Tack för flytten!

Är den skickad från Macoteket kan det väl inte gått med annat än Posten? Du borde fått ett trackingnummer från dem när ordern skickades. Med det kan du kolla på internet vart ditt paket är och har det kommit till ditt postombud (Ica, Konsum eller vad du nu har) ska du kunna hämta den ut paketet så länge de har öppet.

Skit på dem i sådana fall - den skulle ju budas direkt till dörren! Är så himla trött på det här. Apple fixade en utbytesdator från Macoteket (då det skulle ta minst två veckor att skaffa en från Apples lager) och den skulle komma idag. Inte imorgon. Nåt trackingnummer fick jag inte.

Men är det special kan det ju vara med nåt bud, kände inte till omständigheterna.

Fast även om det är DHL eller TNT och den inte kommit än lär den inte komma idag heller. DHL och TNT levererar "under kontorstid".

Ja, ja. Då får jag klara mig till imorgon. Tack för informationen!

Jag har ännu inte fått någon dator. Macoteket verkar inte veta om datorn är skickad, om den är skickad med Posten eller DHL. De tyckte jag skulle kontakta Apple. Apple vet inte var datorn är - det verkar som om datorn var adresserad till Sundbyberg istället för Uppsala - de har inte fått något trackingnummer eller någon annan information från Macoteket eller DHL/UPS. Suck!

Vilken soppa. Macoteket skulle alltså på Apples order skicka en dator från sig till dig? Men Macoteket vet inte om den skickats? Och Apple vet inget heller? I ett sånt läge blir man ju oxtokig eftersom det mycket väl kan vara så att datorns inte ens skickats.

Precis. Tydligen är den person på Macoteket som är ansvarig för "mitt" ärende sjuk, så ingen vet något (eller verkar ha någon större lust att ta reda på det). Jag har alldeles nyss pratat med Macoteket och jag finns inte ens i deras register. Det här är helt sjukt. Jag ger snart upp. Tänk vad enkelt det hade varit om jag istället hade köpt en Dellmaskin med tre års på-platsen-support. Fast då hade jag ju haft en Dellmaskin, inte en Applemaskin (det har jag i och för sig inte, i alla fall inte en som fungerar).

Min switch har blivit till en fars.

Nu har jag varit i kontakt med Apple i ungefär en timme och jag kommer "garanterat" få en ny dator i morgon. Synd bara att jag hade behövt den igår. Tydligen så glömde den ansvarige på Macoteket föra vidare mitt ärende till någon som inte var sjuk. Svårt att kontrollera om man ska bli sjuk, så inga hard feelings på den Macoteketanställde. Det som är bra är att jag får en bättre dator i utbyte. ;o)

Senast redigerat 2006-09-20 17:03

Det vill aldrig ta slut. Datorn blev skickad med POSTEN idag, alltså kommer den imorgon. Helt otroligt, skulle jag tycka att det vore - om jag inte varit utan en bärbar dator som fungerar sedan den 5 augusti.

Om den skickades med posten och du inte är företag tar det väl dessutom en dag extra för aviseringen?

Ursprungligen av mmmikael:

Om den skickades med posten och du inte är företag tar det väl dessutom en dag extra för aviseringen?

Har man kollinummret så kan man hämta ut samma dag som paketet ankommit till utlämningsstället. Kan man bara legitimera sig när man hämtar ut paketet. Gjort så varje gång den senaste tiden jag hämtat ut paket på mitt utlämningsställe.

Jo, men det förutsätter ju att man har kollinumret. Macoteket verkar ju inte vara särskilt uppstyrda. Löser sig säkert iofs...

Ursprungligen av mmmikael:

Jo, men det förutsätter ju att man har kollinumret. Macoteket verkar ju inte vara särskilt uppstyrda. Löser sig säkert iofs...

Ring eller maila och be om kollinummret i så fall.

Jag har gjort som Mikael E säger flertalet gånger (hämta ut samma dag som paketet ankommer till utlämningsställe, utan avi). Jag orkade inte vänta, så jag tog tåg+pendeltåg fram och tillbaka mellan Uppsala och Sundbyberg för att få datorn idag. Det kostade ju typ 150 kronor, men det var det klart värt. Äntligen har jag en bärbar dator som fungerar!

1
Bevaka tråden