Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteribyte fjärrkontroll MB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-09-19 10:57

Äh, känner mig som en efterbliven som fått en rubikskub, men jag lyckas fan inte få upp batteriluckan på fjärrkontrollen som hängde med till Macbooken.
Det är väl den på kortsidan som man som har en inbuktning där man ska trycka eller har jag fattat fel?

Vill ju inte börja kludda med knivar o så, blir bara massa fula märken plus att jag skar nästan av mig ovansidan på pekfingret när jag testade (suck). Ska man trycka hårdare eller, vet ju inte vad den tål.

Ta en blyertspenna och tryck i den lilla inbuktningen. Då ploppar luckan upp

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-19 16:55

Visst är det härligt när saker och ting funkar. När jag trycker där så hoppar luckan ut en halv milimeter. Jag har försökt att pilla ut resten med naglarna men även med hjälp av g-kraft. Men luckan rör sig inte.

Trycker jag in luckan med fingret så snäpper det till lite och luckan hamnar jämns med kanten. Man hör även klicket när man trycker in luckan med en penna i gropen, men som sagt luckan rör sig en halv milimeter när man släpper pennan.

Högst frustrerande. Inte för att jag behöver byta batteri än... men den dagen lär ju oundvikligen dyka upp.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-19 17:01

Upps! Haha... ja okej... den där lilla gropen. Det är egetligen en liten knapp. Det syns ju inte precis. Ta på dig skyddsglasögon och ta fram något riktigt smalt. Tryck in knappen i gropen så kommer batteriet utflygande.

Apple och deras lösningar... ja vad ska man säga? Världsklass!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-09-20 20:17

Där ser man, hade ingen aning om att dt var en knapp. Körde med en bläckpenna men den var precis lite för tjock därför gick det inte.
Faan, man är nog lite korkad på riktigt ibland.

Tog ett tag innan jag kom på det också. Står säkert något om det i instruktionsboken, men vem läser sådana?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-09-21 10:20

Nä, det är klart mkt roligare att själv försöka och när det inte funkar så är det nåt fel på konstruktionen .

Exactly my point.

1
Bevaka tråden