Byte av delar, hur ser Apple Care på detta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 01:13

Satt och funderade på att beställa nya delar till min powerbook ifrån USA (Top-case och sidan med äpplet på). Några små estetiska saker jag vill få tillfixade bara. Tänkte kolla om man kan köpa dessa delar, låta ett apple center lägga in dem nya delarna och fortfarande ha apple care kvar på resten utav datorn. Tänkte ha de gamla delarna kvar som backup ifall de nya delarna av någon anledning skulle krångla. Anledningen till att jag köper ifrån USA (ifixit.com) är att man där kan hitta begagnade delar som inte kostar hemska summor pengar. Skall man beställa nya ifrån ett servicecenter blir det minst dubbelt så dyrt.

De små grejerna är egentligen att ena listen är lite sliten och en liten utbuktning i metallen. Inga stora grejer men är man perfektionist så.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-20 23:38

skulle tro att applecare inte gäller då. Utbuktning i metallen kan ju räknas som abuse. Inte för att jag vet hur det kan bevisas.

Så fort där är minsta lilla fysiska defekt så ryker Apple Care.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-23 12:27

Gör nog som så här. Snackar med servicestället, ser hur det är med Apple Care och om det blir problem om jag vill byta delarna. Blir det problem så avregistrerar jag helt enkelt Apple Care. Har ändå nyligen köpt Apple Care och aldrig behövt använda det så jag får en hel del pengar tillbaka i alla fall. Och skulle logikkortet pajja av någon anledning så får jag väl byta datorn eller köpa ett begagnat logikkort ifrån typ ifixit eller liknande. Det blir ändå inte så mycket dyrare än de 4000 man får pröjsa för Apple Care.

Senast redigerat 2006-09-23 14:36

Tror att man bara får byta minnen själv för att Apple Care ska vara chill.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-07 13:35

Do it yourself (DIY) brukar gälla för minne och hårddisk och utgör inget hot för garantin, såvida du inte pajar något vid DIY-installation. Övrig hårdvara som byts ut av en själv, upphäver garantin/Apple Care. Säkrat är att ringa Apples serviceställen eller Apple själv.

1
Bevaka tråden