Konsumenträtt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg detta på : http://www.apecode.com/appletrack
Kan det stämma?!

The Apple Store doesn't respect Scandinavian consumer laws. This means that if you buy something from the Apple Store and it stops working after 1 year, you're out of luck. If you buy it from a local supplier instead, they will abide by the law, and will repair or replace the item for free if it's within 2-3 years, depending on the hardware.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 23:20

Nej, det stämer inte

Det är tillverkaren som bestämmer garantitid. Inte konsumetköplagen, den säger att vi har 3 års REKLAMATIONSRÄTT. Inte garanti..

//Stefan

• Oregistrerad
  • 2006-09-19 08:58

Reklamationsrätt och garanti kommer aldrig sluta förväxlas. Jag ger upp.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-20 23:36

En tillverkare kan välja att inte ge någon garanti alls om jag inte har helt fel.

Däremot så gäller då konsument köplagen som nog säger att fel som uppstår inom 6 månader skall räknas som tillverkningsfel(om det inte är ause då antar jag)

Ursprungligen av ufred:

En tillverkare kan välja att inte ge någon garanti alls om jag inte har helt fel.

Däremot så gäller då konsument köplagen som nog säger att fel som uppstår inom 6 månader skall räknas som tillverkningsfel(om det inte är ause då antar jag)

alla tillverkare måste ge ut minst sex månaders garanti.

Instämmer med mikotekniko... Och om folk ville vara vänliga att läsa villkoren skulle de genast inse att så inte är fallet.

Ps. För den late: det är punkt 10.1 till 10.3 som är viktiga i denna diskussion. Ds.

1
Bevaka tråden