Värdering Power Macintosh G5 2x2 GHz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att uppgradera till en Intelbaserad Mac Pro men behöver sälja min gamla G5:a. Hur har priserna egentligen förändrats senaste månaderna?

Power Macintosh G5 2x2GHz
Serienummer YM346... (Byggd 2003, vecka 46)
4.5 GB RAM
2x160GB SATA RAID-0
Nvidia GeForce Ultra 6800 256MB 2xDual Link DVI
Mac OS X 10.4

Har även ett Steinberg MI4 interface.

Sen ska man väl lägga till "endast söndagskörd, lågmilare" och sånt där

Ramen har gått upp ganska rejält nu under hösten, vill nog påstå att du lätt kan få 25-30k kr för själva datorn med den mängden ram och GPU, men vad ett Steinberg MI4 interface är värt har jag dock ingen aning om...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-15 18:09
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Ramen har gått upp ganska rejält nu under hösten, vill nog påstå att du lätt kan få 25-30k kr för själva datorn med den mängden ram och GPU, men vad ett Steinberg MI4 interface är värt har jag dock ingen aning om...

25k, kan inte hålla med dig riktigt, inte efter att mac pro släpptes. Ca 15k skulle jag värdera den som.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-15 18:21

well, jag fick 10K för min dual 1.8, iofs bara med 1.5Gb ram & originalgraffekort.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 21:26

Om du vill bli av med den köper jag den gärna, även på faktura eller inte vilket du vill - bara jag får ett privatkvitto annars - vad den är värd kanske som Sidde säger, men PM till mig om du är intresserad

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Om du vill bli av med den köper jag den gärna, även på faktura eller inte vilket du vill - bara jag får ett privatkvitto annars - vad den är värd kanske som Sidde säger, men PM till mig om du är intresserad

/Tangen

Satte ut annons nyss:
http://www.99mac.se/saeljes/104239-fatboy-power-macintosh-g5-2x2-4-5gb-ram.html

Skickar ett PM till dig oxå

Oj vilka värderingar - 25 till 30.000 var betydligt mer än jag hade tänkt mig.

Jag ska fundera över helgen och räkna på vad en Mac Pro 2.66 kommer kosta mig!

Och nu var den såld & överlämnad!

Tydligen var priset lite för lågt (17500kr) men nu är grundplåten till en Mac Pro betald iallafall!

• Medlem
  • 2006-09-17 21:46

Grattis!!!

Jag såg dessutom att du tog bort din annons. Ge gärna oss andra möjligheten på våra annonser;) .

1
Bevaka tråden