Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech G5 och G3 möss till mac?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan här som kör en G5 eller som testat den nya G3 musen till Mac?
Hur tycker ni att den beter sig?

Jag fick en logitech G5 gaming mus förra året och körde den tillsammans med USB Overdrive vilket verkade funka hyffsat. Den var dock större än min gamla mx300 som jag gillade skarpt och inte heller verkade den lika mjuk i rörelserna som den mx300:an.

Det släpptes en firmware uppdatering till G5:an som skulle förbättra dess läsförmåga på vissa musmattor men den var lika ryckig i känslan i alla fall.
I vissa spel upptäckte jag dessutom att den inte hängde med på snabba rörelser och verkade 'glömma bort' att fireknappen var intryckt.
Vid 45 graders förflyttning av den betedde den sig mera som en schack-löpare med sina 2 höger + 1 uppåt förflyttningar istället för helt diagonalt glidande något som min gamla mx300 klarar perfekt.

Några problem som någon känner igen?
Är detta beroende på för snabb läshastighet eller krocker musens uppdateringsfrekvens med macens usb-port?

Jag är sugen på att köpa G3 musen men om den är lika kass som G5:an är på macen vete tusan.

Ok, jag kan avslöja att G5 och G3 mössen beter sig lika dåligt båda två vi låga hastigheter även för andra personer. Även Razer Pro verkar uppföra sig på det här sättet vid 1600-dpi inställningen men verkar sköta sig när den står på 400 dpi.
Och det är helt oberoende på underlaget.

Ingen som har hört talas om någon lösning på problemet?

1
Bevaka tråden