Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mall för faktura med inbetalningskort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-14 03:54

Jag skulle behöva en mall på en faktura med ett inbetalningskort för plusgiro, så som det brukar se ut på fakturor.

Tror att det skulle få mina kunder att förstå tydligare at jag vill ha betalt vid första fakturautskicket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 07:16

Tidigare var det så att det krävdes tillstånd från Posten för att trycka inbetalningskort, jag vet inte hur det är idag. Det är ganska billigt att trycka upp fakturapapper med inbetalningskort på och det görs genom plusgirot. Själva fakturan skriver du ut på dessa förtryckta papper i din vanliga skrivare.

Ursprungligen av osve97:

Tidigare var det så att det krävdes tillstånd från Posten för att trycka inbetalningskort, jag vet inte hur det är idag. Det är ganska billigt att trycka upp fakturapapper med inbetalningskort på och det görs genom plusgirot. Själva fakturan skriver du ut på dessa förtryckta papper i din vanliga skrivare.

A4-papper med inbetalningskort och perforering köper man i 100-pack i pappershandeln. Sedan är det bara att anpassa sin utskriftsmall efter blanketten.

Edit: too late...

I närmaste bokhandel kan Du köpa färdigtryckta A4:or med inbetalningskort längst ner. Inte alls särskilt dyrt - finns för både plusgiro och bankgiro.
Sedan skriver Du en vanlig faktura ovanför inbetalningkortet.

Du har helt rätt TZW!

  • Medlem
  • 2006-09-14 12:59

tackar tackar !, då var det problemet löst.

1
Bevaka tråden