Fjärr till Eyetv och Frontrow

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-09-13 17:32

Halloj!
Jag har sedan uppdateringen i Eyetv 2.3.1 stört mig oerhört på en sak.
Jag måste nu använda den totalt värdelösa fjärrkontrollen som med följer min macmini(solo ver) fär att kunna nå Frontrow, villket man inte behövde innan denna uppdatering. Tidigare har jag bara behövt använda min Elgato fjärren för att få tollgång till Frontrow, är det så att man måste använda Apples horribla fjärrkontroll(utan siffror på så det blir extra svårt att sappa) eller har jag missat någon knapp på min Elgato fjärr?! Apple fjärr är inte speciellt rolig när man är småbarns förälder som jag är, sedan inköpet av minin har fjärren försvunnit 10gånger och hittats otaliga gånger i disken:) Usch o blä får små fjärrisar!

Vet inte om detta funkar men:
Det finns en del (extra)fjärrkontroller som man programmerar genom att sätta fjärrkontrollerna mitt emot varandra. Extrafjärrisen "lär"/spelar in vilken typ av signal som orginalfjärren sänder ut och sparar den på vald knapp/funktion på extrafjärren. När man väl "fört över" allt ska den extra fungera precis som originalet. Kolla på typ Clas Ohlson eller så... Kan fungera?

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-09-13 20:31

Tackar.
Ska pröva med min palm som har ett program för just den här funktionen,
vill dock helst använda Elgato fjärrisen, men men, allt e bättre än Apples remote

1
Bevaka tråden