Efter en hel del motgångar hoppas jag att någon här kan vara till hjälp.

Jag har nyss införskaffat en SE K800i samt använder abonnemanget Tele2Smart så mina samtal endast kostar 69 öre/styck. Därmed tänkte jag vara smart och använda mobilen som modem för att ringa upp en modempool, segt men billigt.

Med hjälp av modemscript av Ross Barkman (http://www.taniwha.org.uk/) så var det inga problem att ansluta sig till Internet via GPRS (men detta kostar ju som ni alla vet per överförda MB).

Att komma igång med en uppringnings-anslutning visade sig vara mycket knivigare. Jag har testat samtliga Ericsson-modemscript som finns i 10.4, samt samtliga SE GSM och HSCSD-modemscrips av Ross Barkman.

Med vissa script finns det viss framgång, mobilen börjar ringa upp det telefonnummer jag specificerat men kopplar snabbt ner med följande meddelande: "Ingen kopplingston. Kontrollera telefonanslutningen och försök igen.". I samband med detta står återfinns följande i anslutningsloggen:
Wed Sep 13 00:49:21 2006 : Dialing without tone
Wed Sep 13 00:49:21 2006 : Dialing 0046214480989
Wed Sep 13 00:49:24 2006 : Connect script failed

Finns det någon som har något tips på hur man kan lösa detta? Finns det några ytterliga modemscript jag kan testa?

Tack i förväg!