Hjälp av val för Datorköp

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 23:08

Jag ska köpa en iMac 20 och undrar vilken ni tycker är det bästa Konfigurera. Ifall man ska jobba med Grafisk.
Jag ska använda datorn för Adobe Programmen, webb och 3D.

Stämmer det att man får mer procent avdrag när man går in via CSN hemsida till apples hemsida.
Hur fungerar det? Betalar man först det original summan och sen får tillback det man har betalat för mycket eller. Finns det något annat jag bör veta innan jag tar det CSN rabatt.

Min papp har en pc. Kommer det att vara problem att dela modem?

Förlåt ifall det är lite rörigt och svår att förstå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 08:43

CSN är inga problem.
Man loggar in på csn-kortet.se och klickar sig vidare till CSN/Mecenat-AppleStore därifrån.
I den specialbutiken är det bl.a. 10 % lägre priser på alla datorer och 50 % på alla program. Det är bara att köpa så betalar man det lägre priset direkt och det är inget krångel - bara att köpa som vanligt.

Om du har ett modem med två eller fler LAN-portar, kan du koppla in två eller fler datorer, oavsett plattform.
Om modemet bara har en port, måste du koppla en router till modemet och sedan dra de två datorerna till två portar på routern. Även en trådlös router/accersspunkt går bra.

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 17:59

Nu har jag äntligen beställt den.

iMac 20-inch
2.16GHz Intel Core 2 Duo
1GB memory
250GB
ATI Radeon X1600 256MB

Kommer det att räka?

Ursprungligen av cassius:

Kommer det att räka?

Räkmacka - kan du glida på...

Kanske att du behöver mer minne om du skall köra Adobe CS/CS2 genom Rosetta. Åtminstone om det gäller tunga saker och/eller jobbrelaterade prylar där tid är pengar...

• Oregistrerad
  • 2006-09-17 17:02

jag beställde iMac 20 Sep 16, 2006 kl. 11:53 AM GMT. Betalningssätt: Giro med 256 vram. när kan jag förvänta mig att få den.

jag beställde iMac 20 Sep 16, 2006 kl. 11:53 AM GMT. Betalningssätt: Giro med 256 vram. när kan jag förvänta mig att få den.

Giro, oj oj oj. Då får du vänta bra mycket längre än 4 dagar.

Först ska du betala in pengarna till Apple (enligt instruktion i mailet de skickade) och först när de registerat pengarna (vilket tar nån vecka) börjar de bygga och skicka din dator. Därför är det alltid att föredra kortbetalning. Då börjar datorn byggas/skickas samma dag man lagt ordern.

• Oregistrerad
  • 2006-09-17 19:51
Ursprungligen av Rickard A:

Giro, oj oj oj. Då får du vänta bra mycket längre än 4 dagar.

Först ska du betala in pengarna till Apple (enligt instruktion i mailet de skickade) och först när de registerat pengarna (vilket tar nån vecka) börjar de bygga och skicka din dator. Därför är det alltid att föredra kortbetalning. Då börjar datorn byggas/skickas samma dag man lagt ordern.

Tar det verkligen en vecka för pengarna att registrera. jag kommer att vara död innan jag har fått den.

Tar det verkligen en vecka för pengarna att registrera. jag kommer att vara död innan jag har fått den.

Jag har hört om att folk fått vänta mer än en vecka. Det kan säkert gå snabbare också. Snabbast och smidigast är kortbetalning.

Kan du inte betala med kort så sätt in pengarna snarast möjligt för att göra vänta så kort som möjligt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-17 18:33

Ooops! missade....sorry!

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-17 17:10

Snart. Ca. 4 dagars lev. enligt AppleStore.

Yes!!

• Oregistrerad
  • 2006-09-17 17:20

Vad glad jag blir att höra det.

• Oregistrerad
  • 2006-09-21 17:01

Jag gick in på min beställningsstatus konto. Där det har kommit upp en ny ruta där det står avbruten. Vad innebär det?

Dör av panik!!!

Senast redigerat 2006-09-21 17:15

Så mycket vet jag att det inte är något bra. Men vill veta exakt är det enda rätta att ringa Applestore. Ingen här kommer kunna hjälpa dig.

020-120 99 71. Öppet mån–fre, 09.00–18.00.

Mitt förslag efter du ringt Apple är att lägga en ny beställning och betala med kort. Vet inte hur gammal du är men har du inte eget kort borde du kunna "låna" dina föräldrars eller nåt syskons kort. Betala med det så börjar de behandlar ordern samma dag.

1
Bevaka tråden