Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopards nya gränsnitt?!

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 10:03

OT, men iTunes analyserar låtar lite fel vad gäller ljudvolym. Grrr... Två sammanföljande låtar här hade -2.9 dB resp. -10.2 dB - man hör verkligen att det sänks mellan dem.

What to do, what to do…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 10:38

Okej, ja, det stämmer. Här får jag samma avvikande beteende om jag kör med "Jump to here" istället för "Jump to next page". Väldigt märkligt.

Vidare verkar av de tre programmen Finder, iTunes och Safari bara Safari respektera inställningen "smooth scrolling". Och endast om man har "Jump to next page" påslaget. Ännu mer märkligt

Däremot skulle jag inte klassa detta som akuta problem, dock extrema "märklikheter".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 10:46
Ursprungligen av Erik.dv:

Okej, ja, det stämmer. Här får jag samma avvikande beteende om jag kör med "Jump to here" istället för "Jump to next page". Väldigt märkligt.

Vidare verkar av de tre programmen Finder, iTunes och Safari bara Safari respektera inställningen "smooth scrolling". Och endast om man har "Jump to next page" påslaget. Ännu mer märkligt

Däremot skulle jag inte klassa detta som akuta problem, dock extrema "märklikheter".

Ok, tack för att du kollade! Haha nej det är verkligen inte något jättestort problem, men det är lite irriterande när man är i en stor playlist och scrollar.

Ja, det där med scrollningen är faktiskt ganska knäppt.
Det är ju ingen katastrof i.o.m att "scroll-bubblan" anpassas i storlek så att man aldrig kan scrolla mer än en halv sida bara genom att försöka klicka på den ... men det är ändå förvirrande med långa listor när man inte vet EXAKT var man befinner sig.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-22 22:28

själva grunden i iTunes tycker jag ser rätt så bra ut... När det gäller hörnen har jag inte sett iTunes 7 i mac miljö (sitter just nu bara på PC, väntar med att köpa mac tills Leopard släpps..

Hur som helst.
Vissa detaljer och objekt ser ut att vara hämtade från ett linux gränssnitt.. Visst kanske Aqua behöver fräschas till men annars ser det väldigt bra ut som det är..
Designen är snygg men inte så skarp och flashig att man kan ägna mer uppmärksamhet åt programmet.

Bevaka tråden