Macbook Pro Idag trots C2D

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 20:30

Då ställer jag en fråga som redan är ställd.
Skillnaden är att Apples senaste press-release är överstökad.

Frågan lyder som följer:
Bör man vänta ytterligare X veckor för att hoppas på att det skall dyka upp en uppgraderad
Macbook pro på marknaden, eller skall man investera i en redan nu...

Givetvis finns det olika sett att se på frågan, är man i panikbehov eller inte, är man prylgalen eller inte osv etc...

Jag själv är i panikbehov OCH prylgalen

Senaste ryktet är att Apple ska ha nåt att visa på Photokina i Tyskland. Tydligen ska det ske 25/9 vilket är dagen innan mässan öppnar. En del tror MacBook Pro kommer uppdateras då.

• Medlem
  • 2006-09-13 10:13

Har du panikbehov: köp en nu.
Är du prylgalen och har massor av pengar: köp en nu och köp en till när den uppgraderats.
Kan du vänta: gör det och köp när du har panikbehov.

Slutsats: det kommer alltid att komma en uppgraderad version om ett tag. Blir det inte på Photokina så blir det väl i januari, eller kanske på en extrainkallad event till lucia, eller...

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-13 10:19

Den kan ju annars uppgraderas som iMacen gjorde... bara sådär liksom..

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-13 12:39

Jag måste ha min MBP innan den 26 september. Om MBP skulle släppas idag skulle jag ha möjlighet att få den innan den 26 september. Hur lång tid tar det för produkter att komma ut till återförsäljare?

Hinner jag inte få den innan den 26 september, kan jag lika gärna gå och köpa en idag. Och bli Switcher direkt..:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 11:18

Jag köpte min igår, gå och handla för hundan
Skilladen med nästa generations MBP känns faktiskt inte så viktig, jag kan bannemig inte använda allt minne i denhär burken iallafall

Switchers FTW !

1
Bevaka tråden