Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöra tangentbordet på Macbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 10:51

Hej!
Efter att ha avverkat de första uppsatserna och hemtentor för i år har de mest flitigt använda tangenterna på min nya (drygt en månad) Macbook börjat få såna typiska smuts/fettbeläggnigar. Det trots att jag är mycket noggran med att ha tvättat händerna innan jag börjat jobba. Men fett på fingrarna kommer man inte ifrån vid längre skrivstunder, såvida man inte sitter med handskar på... Hur som helst, jag tänkte få bort dom nu. Vad ska man använda sig av?
Hälsningar,
Jacob

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 14:14

"Mirakel"trasa och vatten funkar prima. iSaver funkar bra både som trasa och som skärmskydd (från tangenterna) när datorn är stängd.

Japp. Vanlig mikrofiberduk funkar jättebra för att rengöra de flesta apparater. Torka av en gång i veckan utan kemikalier så ser prylarna ut som nya hur länge som helst.

Skippa vattnet , mirakelduken i sig räcker gott!
ICA säljer en under namnet Skona som funkar jättebra!

Ett par tops som du sprejar lite allrengöring på fungerar kanon för att göra rent mellan tangenterna om du vill ha det där lilla extra
Akta så du inte blöter de för mycket bara så det rinner ned vätska mellan tangenterna.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 21:38

Tack för svaren!
"Mirakelduken" ni pratar om, vad är det exakt? Skona är ju ett helt produktvarumärke på ICA, dom har en mängd trasor, t ex microfiber, disk, fönster, etc... Vad är det jag ska ha?

Ursprungligen av qnx:

Tack för svaren!
"Mirakelduken" ni pratar om, vad är det exakt? Skona är ju ett helt produktvarumärke på ICA, dom har en mängd trasor, t ex microfiber, disk, fönster, etc... Vad är det jag ska ha?

Här finns tom foto på duken!

http://www.99mac.se/allt-om-mac/81834-kanontips-foer-datorrengoering.html

/sventa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 22:10

Jag har microfiber och den fungerar bra på min svarta Macbook.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-16 13:18

Prima. Då sticker jag till Maxi nu Tack!

1
Bevaka tråden