Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows på Intel core2duo

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-11 23:36

Är det någon som har testat detta?
Vilka hårdvaror fungerar inte i windows?

Tänkte installera xp på en iMac core2duo när man blir spel sugen. Tänkte om allt fungerade som "vanligt" i xp eller är det MEGABUGG hela tiden?

Datorn beter sig som vilken PC som helst. Se bara till att installera drivrutinerna som Boot Camp Assistant bjuder på.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-09-11 23:50

Sen fungerar inprincip all hårdvara? jag har hört att t.ex. "motionsencore saken" i dem bärbara inte fungerar med windows, tänkte om det var något liknande till dem stationära som man borde upmärksamma?

Tack för snabba svar:)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-12 10:13

Begränsningen sitter inte i själva hårdvaran utan drivrutinerna.
Finns det bara drivrutiner för Windows så fungerar produkten, oavsett om det är en "Windows-Mac eller någon annan "PC".

En sak som inte fungerar för mig beroende på ovanstående, är det bakgrundsbelysta tangentbordet i min MacBook Pro. Men det är nog bara en tidsfråga innan den drivrutinen är fixad. Den dagen BootCamp når version 1.0 så skulle det förvåna mig mycket om inte alla drivrutiner är färdigskrivna.

Mikrodatorn skrev detta igår
http://www.idg.se/2.1085/1.76601

"Apples bärbara flaggskepp kör Windows Vista bättre än en fullfjädrad bärbar pc. Efter trassel med drivrutiner och installation av några smidiga program flyter Vista på mycket bra i Macen."

Ursprungligen av Anders Täpp:

Mikrodatorn skrev detta igår
http://www.idg.se/2.1085/1.76601

"Apples bärbara flaggskepp kör Windows Vista bättre än en fullfjädrad bärbar pc. Efter trassel med drivrutiner och installation av några smidiga program flyter Vista på mycket bra i Macen."

detta må vara ett tecken som vissar att Microsoft har kopierat OS X långt mkt mer än vi kunde anna ...jag menar OS X Tiger är ju gjort för en Mac .. och Windows Vista flytter bättre på en Mac än på en PC .... och Vista är ju en kopia av OS X .... ja man kan ju undra ..

1
Bevaka tråden