Kan man få studentrabatt fast man är under 18 år?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-09 20:13

Kan man få ipod rabatten när man e under 18 o studerande eller måste man vara över?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 17:10

Student som student?
De krävel väl ett CSN kort eller dylikt om jag inte minns fel...?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 17:17

Vad jag vet, så kollar Apple inte upp om man köper från Apple Store Education, man kan vara hur gammal eller ung som helst. Jag har köpt därifrån och det är lugnt. Om det nu var därifrån du menade...
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd

För att handla på Apple store education måste man vara 18 år.

Går du på gymnasiet kan du handla på CSN/Mecenat store (som dessutom har ännu bättre priser än education).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 20:33

Jag tror att Kristofer har en poäng...
Verkar som att eduaction endast riktar sig mot högskolor/universitet och dylikt...

Citat:

Avtal

Vem kan handla?
Genom att klicka på “Acceptera” nedan bekräftar jag följande:
• Jag är minst 18 år
• Jag studerar eller undervisar vid KomVux, folkhögskola, universitet eller högskola i Sverige och har en giltig studentlegitimation
• Jag accepterar att Apple kontaktar mig för att kontrollera min status. Jag kommer på begäran att tillhandahålla bevis för denna, och jag accepterar Apples beslut att inte ta emot min beställning om jag inte tillhandahåller bevis som tillfredsställer Apple. Apples beslut kan inte ändras.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 20:44

Ja, det är sant. Men de kollar inte upp om man är över 18, bara så att ni vet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 00:08

Alla som har CSN-kort har tillgång till alla CSN-rabatter som finns på csn-kortet.se.
AppleStore är en utav de största annonsörerna på den sidan, så självklart kan man handla där.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-09-11 00:16

Min dotter är 17 år och hon har CSN-kort. "Hon" har köpt flera datorer med det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-11 18:13
Ursprungligen av onnyt:

Min dotter är 17 år och hon har CSN-kort. "Hon" har köpt flera datorer med det.

Haha^^

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-09-11 14:35

Kollar de upp om man verkligen är student då om man handlar via education store? Jag har ju liksom inget mecenatkort längre, 7 år sedan jag pluggade... Kan ju inte köpa det på sambon heller trots hon har mecenatkort - jag skall ju ta det på avbetalning... Någon som försökt?

Ursprungligen av Oxygenic:

Kollar de upp om man verkligen är student då om man handlar via education store? Jag har ju liksom inget mecenatkort längre, 7 år sedan jag pluggade... Kan ju inte köpa det på sambon heller trots hon har mecenatkort - jag skall ju ta det på avbetalning... Någon som försökt?

Öh, om du pluggar ska du då inte få någon rabatt. Om alla skulle hålla på så skulle inte vi studenter få någon rabatt till slut!

1
Bevaka tråden